لاوروف: روسیه و چین جایگزینی برای سلطه غرب ارائه خواهند داد

وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو و پکن جایگزینی سازنده برای تسلط جهانی غرب به جهان ارائه می‌دهند. 

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امروز (سه شنبه) در هشتمین کنفرانس بین المللی «روسیه و چین: همکاری در عصر جدید» گفت که مسکو و پکن جایگزینی سازنده برای تسلط جهانی غرب به جهان ارائه می‌دهند. 

به گزارش خبرگزاری تاس، وی در سخنرانی ویدئویی در این کنفرانس که در پکن و از سوی شورای امور بین الملل روسیه و آکادمی علوم اجتماعی چین برگزار شد، افزود: مسکو و پکن با ارائه جایگزینی سازنده برای سیاست غرب - نه در گفتار، بلکه در عمل - شرایط را برای ایجاد نظم جهانی چند قطبی، احترام به منافع همه کشور‌ها و هویت‌های فرهنگی و تمدنی تسهیل می‌کنند. به گفته این دیپلمات ارشد روسیه، وضعیت فعلی باید به عنوان «نقطه عطفی در توسعه جهانی» تلقی شود.

وی گفت: کشور‌های ما با فشار بسیار شدید غرب به رهبری آمریکا روبرو هستند. حریم‌های مالی و اقتصادی یکی از مظاهر سیاست این کشور است؛ تحریم‌های بی‌سابقه از نظر اندازه و مقیاس که غیرقانونی هستند، چرا که در دور زدن شورای امنیت سازمان ملل اتخاذ شده‌اند.  بحران اوکراین، موضوع تایوان و حقوق بشر تنها بهانه‌ای برای اقدامات ضد روسی و ضد چینی واشنگتن و کشور‌های تابع آن است. 

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: بر کسی پوشیده نیست که نخبگان حاکم غرب، سیاست حاکمیت روسیه و چین را مانعی برای حفظ سلطه جهانی خود بر پایه دستور‌های نظامی و سیاسی و انحصار مالی، اقتصادی و فناوری خود می‌دانند. از سال ۲۰۱۵، شورای امور بین الملل روسیه و آکادمی علوم اجتماعی چین کنفرانس‌های مشترک سالانه‌ای را در مسکو و پکن برگزار می‌کنند. آن‌ها به سکوی پیشرو برای کارشناسان روسی و چینی تبدیل شده اند تا مسائل مهم جهانی و همکاری دوجانبه را بررسی کنند. این بار تمرکز بر چالش‌هایی است که چین و روسیه در شرایط سخت ژئوپلیتیکی جهان با آن روبرو هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۶ تير ۱۴۰۲
شماها اگه راست میگفتین و واقعا میخواستین آمریکا رو شکست بدین تا حالا هزار تا سوخو۳۷ و سوخو۴۰ و بمب هیدروژنی تحویل داده بودین و آمریکا رو تو عمل انجام شده قرار میدادین
آخرین اخبار