یک بام دو هوا در سیستان و بلوچستان ؛

ارتفاع بارش در سراوان به ۱۵ میلیمتر رسید /باد شدید زابل را درنوردید

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت:  از ۷ ایستگاه هواشناسی گزارش باران داشته ایم که از سراوان ۱۵، کله گزان ۱۶، شهرک سبحان ۱۲، مهرستان ۷ میلیمتر بوده است.

"روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان" علی ملاشاهی   گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت امروز ۵ تیر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی  به ۶۰۰ متر کاهش داد. همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۵ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی در ایستگاه هواشناسی تا ۱۲۰۰متر کاهش داد.

 ملاشاهی بیان کرد: تا پایان هفته در بعد از ظهرها در ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان، شرایط برای رشد ابر، رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش تندباد لحظه ای فراهم می باشد که تا سه شنبه، این ناپایداریها از شدت بیشتری برخوردار می باشد. تا پایان هفته در شمال استان، وزش باد شدید و گردوخاک رخ خواهد داد. طی این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی استان برخی ساعات وزش باد و افزایش غبار پیش بینی می شود. از جمعه در نیمه شمالی استان افزایش دما رخ خواهد داد.
  علی ملاشاهی توصیه کرد: برای شمال استان از ترددهای جاده ای و تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.

همچنین در فعالیت های کوهنوردی احتیاط شود و  از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی و چرا دام در ارتفاعات و حاشیه مسیل ها در زمان بارندگی خودداری گردد و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار