رییس کانون وکلای دادگستری خراسان:

استقلال نداشتن وکیل احقاق حق را خدشه‌دار می‌کند

رییس کانون وکلای دادگستری خراسان گفت: دفاع عادلانه و منصفانه حق مردم است و اگر وکیل استقلال نداشته باشند، این حق مورد خدشه قرار می‌گیرد.

عباس شیخ الاسلامی روز دوشنبه در جلسه اعتماد متقابل دستگاه قضا و وکلا در نظم و سلامت جامعه با اشاره به اصل ۳۵ قانون اساسی عنوان کرد: در همه دادگاه‌ها طرفین دعوی حق دارند برای خود وکیل انتخاب نمایند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند باید برای آن‌ها امکانات تعیین وکیل فراهم شود.

وی ادامه داد: نقد وکیل خوب است، اما اگر این نقد موجب تضعیف این جایگاه شود، درست نیست چرا که نتیجه آن در نهایت موجب تضعیف حقوق مردم است.

رییس کانون وکلای دادگستری خراسان اظهار داشت: متاسفانه در جامعه ما روشنگری و اطلاع‌رسانی دقیق راجع به جایگاه، کارکرد و اهمیّت وکیل صورت نگرفته و خدماتی که وکیل دادگستری می‌تواند در راستای احقاق حق، توسعه عدالت و نفیِ ظلم و نابرابری انجام دهد ناشناخته مانده است.

شیخ الاسلامی خاطر نشان کرد: استقلال نهاد وکالت هیچ مزیتی را برای وکیل ندارد، بلکه موجب افزایش مسوولیت و سطح انتظارات جامعه از وی خواهد بود. از این رو جامعه‌ای که استقلال و حریت وکیل را پاس بدارد جامعه‌ای استاندارد و رو به تعالی است.

کانون وکلای دادگستری و قوه قضاییه در یک جبهه فعالیت می‌کنند

رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری خراسان رضوی نیز گفت: هر چند کانون وکلای دادگستری و قوه قضاییه از یکدیگر مستقل هستند، اما در یک جبهه که آن هم احقاق حق است، فعالیت می‌کنند.

سید حسین حسینی افزود: این ۲ نهاد در یک جبهه، اما در سنگر‌های متفاوت برای احقاق حق مظلومان تلاش می‌کنند و درکنار هم مشکلات را حل می‌کنند.

وی با توجه به ساختار قدیمی ساختمان‌های دادگستری خراسان رضوی گفت: شرایط فیزیکی بیشتر دادگاه‌های استان امکان برگزاری جلسات علنی را ندارد و امکان حضور گروه‌ها و ثمن در بسیاری از جلسات نیست.

رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری خراسان رضوی در خصوص ورود وکلا به برخی از موضوعات حقوقی عنوان کرد: ورود وکلا به موضوعات امنیتی، امکان شکست اطلاع را فراهم می‌کند از این رو برخی از آنان برای رسیدگی به موضوعات امنیتی رد صلاحیت می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار