آموزش نیرو‌های باکو براساس آموزه‌های ناتو

یکی از نمایندگان پارلمان ارمنستان اعلام کرد جمهوری آذربایجان پس از جنگ سال ۲۰۲۰ نیرو‌های خود را دوبرابر کرده است.

تیگران آبراهامیان، یکی از قانونگذاران ارمنستان امروز (دوشنبه) اعلام کرد که پس از جنگ ۴۴ روزه ۲۰۲۰، جمهوری آذربایجان تعداد یگان‌های ویژه خود را دو برابر کرده است، واحد‌های نظامی خود را بر اساس استاندارد‌های ناتو سازماندهی می‌کند و استاندارد‌های جدیدی برای انجام نبرد در حال تعیین است.

 براساس گزارش نیوز ارمنیا، او در ادامه گفت که «اطلاعات به دست آمده از منابع مختلف، آموزش «کماندوها» و بررسی یگان‌های نظامی جدید در حال شکل‌گیری نشان می‌دهد که ۱۸ تا ۲۰ هزار سرباز باکویی در چارچوب اصلاحات در حال اجرا با نیروهای ترکیه آموزش دیده‌اند.

او افزود: در عین حال، تعداد زیادی از نظامیان که در شماری که اشاره کردم شامل نمی‌شوند، در مؤسسات آموزش نظامی (جمهوری) آذربایجان و کشور‌های مختلف برنامه‌های آموزشی می‌گذرانند.

او در پایان با اعتراض با رویکرد دولت ارمنستان گفت که چگونه است که مقامات ارمنستان صلح طلبی ساختگی را در داخل کشور ترویج می‌کنند، چهره‌های مختلف مقامات ارمنستان این کشور روزانه با ترکیه‌ای‌ها و باکویی‌ها در مورد برادری و مزایای آن صحبت می‌کنند، در حالی که رئیس جمهوری آذربایجان آشکارا اعلام می‌کند که در روابط بین الملل، قدرت که تاثیر دارد. آیا حقوق بین الملل مشکل را حل نمی‌کند و اصلاحات نیرو‌های مسلح از جمله نیرو‌های ویژه و افزایش شدید واردات نظامی را اعلام می‌کند؟

این درحالی است که روزهای گذشته هر دو طرف ارمنی و باکویی بارها یکدیگر را به آتش‌پراکنی و نقض آتش‌بس متهم می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۲:۵۸ ۰۶ تير ۱۴۰۲
بله جنگ ساختگی و هماهنگ شده قره باغ ساخته و پرداخته نفوذ ناتو و اسرائیل و غرب و ترکیه و انگلیس برای نقشه های بزرگ در منطقه است ما از قافله عقب ماندیم.
آخرین اخبار