جلوگیری از بیکار شدن حدود ۹ هزار کارگر و تکنیسین در کرمان

حجت الاسلام حمیدی گفت: طی پارسال از بیکار شدن حدود ۹ هزار کارگر و تکنیسین در کرمان جلوگیری شده است و ده‌ها واحد تولیدی که در آستانه تعطیلی بوده اند، به عرصه تولید بازگشته اند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در دیدار استاندار کرمان و معاونین به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به اینکه دادستان مرکز استان کرمان به صورت فعالانه در حوزه‌های مختلف اقدام کرده اند، گفت: روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان کرمان به صورت ویژه به حمایت از مسائل اقتصادی ورود کرده اند و طی پارسال از بیکار شدن حدود ۹ هزار کارگر و تکنیسین در کرمان جلوگیری شده است و ده‌ها واحد تولیدی که در آستانه تعطیلی بوده اند، به عرصه تولید بازگشته اند.


او با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های قوه قضاییه، کنترل ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه است، افزود: طی پارسال توفیقات نسبی در این حوزه داشته ایم و در یک سال اخیر ۶۲۳ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش نداشته ایم و این امر به معنای اثرگذاری اقدامات انجام شده در این حوزه است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که نرخ ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی را منفی کنیم، بیان کرد: با هدف اجرای سیاست‌های پیشگیری از وقوع جرم، برنامه‌های بسیار خوبی تدوین و اجرایی شده است و امروز شاهد نتایج این اقدامات هستیم.   به عنوان نمونه در ۱۰ جرم اول استان، در ۷ جرم کاهش داشته ایم و این امر نشان می‌دهد که سیاست‌های پیشگیرانه قوه قضاییه تاثیرگذار بوده است.

او  با اشاره به این مطلب که در ۷ تیرماه ۷۳ تن از بهترین یاران امام و خدمتگزاران صدیق مردم به فیض عظمای شهادت رسیده اند، یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی را گرامی داشت و افزود: شهید بهشتی از بزرگ‌ترین ایده پردازان انقلاب اسلامی ایران و نیروی اجرایی، مدیر، مدبر، دنیا دیده و مسلط به چندین زبان بود که توانست در حوزه‌های مختلف بسیار نقش آفرینی کند و در تدوین قانون اساسی نقش ایشان بسیار برجسته است.

حجت الاسلام حمیدی ضمن تاکید بر اینکه امروز قوه قضاییه به عنوان یک قوه بسیار تاثیرگذار، در اجرای ماموریت‌های خود موفق است، بیان کرد: این قوه هم اکنون بر اساس سند تحول قضایی، اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  به صورت برنامه محور حرکت می‌کند.


او تصریح کرد: قوه قضاییه تمامی سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی را به صورت ویژه در اولویت کاری خود قرار دارد و این برنامه‌ها براساس شرایط استان ها، بومی سازی و اجرایی شده است و از این رو دستاورد‌های بسیار خوبی نیز داشته ایم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی پارسال دیدار‌های مردمی مسئولان قضایی استان کرمان ۱۲۳ درصد افزایش داشته است و دیدار‌های مردمی به صورت مستمر در سه شنبه هر هفته برگزار می‌شود.

محمدباقر اسلامی، دبیر ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه استان کرمان نیز با اشاره به اینکه هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی دستگاه قضایی در طول یک سال گذشته است، تاکید کرد: اطلاع رسانی چالش‌های موجود برای اطلاع مردم نیز در هفته قوه قضاییه مد نظر قرار گرفته است.

  او با اشاره به اینکه برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضاییه را با حضور در گلزار شهدا و استمداد از ارواح شهد برنامه‌ها را آغاز کردیم، افزود: همایش استانی و محوری قوه قضاییه در نخستین روز از تیرماه برگزار شد و در این آیین از قضات و کارمندان برتر دستگاه قضایی و سازمان‌های زیرمجموعه و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران نیز تجلیل شد.

اسلامی تبیین عملکرد جهادی همکاران قضایی و اداری را از رویکرد‌های هفته قوه قضاییه دانست و تصریح کرد: طی امسال به نحوی برنامه ریزی شده است که یادواره شهدای ۷ تیرماه در سازمان‌هایی که در حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی شهید داشته اند، برگزار شود که با استقبال بسیار خوب سازمان‌ها روبرو شده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان بیان داشت: در هفته قوه قضاییه امسال آیین رونمایی از سردیس شهید فیاض بخش، دیدار با خانواده شهدا، بازدید از آسایشگاه جانبازان و ... برگزار شده است.

دستگاه قضایی در مسیر رفع مشکلات حوزه اقتصادی در کنار دستگاه اجرایی است

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز ضمن تاکید بر اینکه دستگاه قضایی در مسیر رفع مشکلات حوزه اقتصادی در کنار دستگاه اجرایی است، گفت: از همراهی‌ها و پشتیبانی‌های دستگاه قضایی بسیار سپاسگزار هستیم و امیدواریم در سایه تعاملات موجود گره‌ای از مسائل مردم باز شود.  

 او با اشاره به اینکه مساله اصلی کشور موضوع اقتصاد است و بار این موضوع بر دوش همگان است، افزود: حفظ ظرفیت‌های تولیدی، موضوع بسیار مهمی است.

فداکار بیان کرد: به فعلیت رساندن ظرفیت‌های آماده و توسعه سرمایه گذاری به منظور ارتقای معیشت مردم نیز از ظرفیت‌های مهمی است که با حمایت دستگاه قضایی دراین مسیر اقدام می‌شود.

او با اشاره به اینکه شهید بهشتی هیچ گاه از مواضع خود عقب نشینی نکرد و همواره انسانی صبور و محکم بود، بیان کرد: کار در دستگاه قضایی به نحوی است که حداقل ۵۰ درصد مراجعین به این دستگاه ناراضی خواهند بود؛ زیرا کار اصلی این قوه در صدور احکام قضایی است و موجب می‌شود یکی از طرفین پرونده که رای به نفع او صادر نشده است، ناراضی باشد.

استاندار کرمان گفت: برگزاری یادواره شهدای ۷ تیرماه در دستگاه‌های مختلف، کار بسیار خوبی بوده است که امیدواریم در سال‌های آینده نیز به صورت پررنگ تری اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.