رتبه برتر استان یزد در اجرای قانون جامع حدنگار

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: یزد در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در اجرای قانون جامع حدنگار اراضی ملی و کشاورزی رتبه اول کشور را کسب کرده است.

مهدی اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد روز پنجشنبه همزمان با نخستین روز هفته قوه قضائیه در دیدار اعضای شورای قضایی با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: با توجه به حمایت‌های خاص رئیس شورای قضایی، معاونین دادگستری و دادستان مرکز استان، یزد رتبه نخست کشور را تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و در تحقق ۶۰ مورد برنامه‌های عملیاتی بررسی شده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در یکسال گذشته به دست آورده است.

او با اشاره به اینکه تمام تلاش‌های این مجموعه در خدمت رسانی و کسب رضایتمندی مردم است، افزود: امیدواریم بتوانیم مستندسازی و ایجاد امنیت و بهداشت قضایی را در عین رضایت الهی و رضایت مردم داشته باشیم.

عضو شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد با اشاره به رویکرد متفاوت این شورا نسبت به سایر شورا‌های استانی در کشور گفت: از مصوبات مؤثر در شورای حفظ حقوق بیت المال یزد، بررسی و ورود جهت حل پرونده‌های مشکل دار ثبتی است که سال‌ها وجود داشته و ناامنی حقوقی و قضایی بین عامه مردم را در شهرستان‌هایی همچون بافق، اکرمیه یزد، زارچ، اشکذر و میبد ایجاد کرده است.

اقبال تصریح کرد: با رویکرد قابل تقدیری که رئیس کل دادگستری استان و پیگیری‌هایی که دادستان دارند، تصمیمات خوبی جهت مشکلات ثبتی و املاکی در کل استان اتخاذ و مشکلات چند هزار نفر برطرف شده است به گونه‌ای که ۵۵۰۰ ملک در اکرمیه یزد، حدود ۲۰۰ قطعه در بافق، در زارچ ۳۷۳ ملک، در اشکذر بیش از ۵۰۰ ملک و در میبد و اردکان هم تعدادی از مشکلات حل شده است.

او تأکید کرد: همه این تلاش به دور از ارائه آمار در شورای قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال و عمدتا در راستای منویات مقام معظم رهبری و حضرتعالی به عنوان نماینده ایشان در استان مبنی بر لزوم حل مشکلات مردم توسط مسئولین انجام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد یادآورد شد: همچنین هر هفته طبق دستور رئیس شورای قضایی در دادستانی مرکز استان جلساتی در خصوص مستندسازی و زنده کردن زمین‌های در دست زمین خوران و شناسایی پلاک‌ها در راستای پیشگیری از زمین خواری و مقابله سودجویی افراد نامشروع برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.