ضرورت ایجاد علاقه به رشته‌های هنرستانی و کاردانش

سرپرست آموزش و پرورش استان آگاهی درست خانواده‌ها از مهارت آموزی و توسعه اقتصادی کشور را از ضروریات عنوان کرد و گفت: ایجاد علاقه به رشته‌های هنرستانی و کاردانش از طرف خانواده‌ها در نوجوانان شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی پوررادی با بیان اینکه در جامعه هر کاری بر پایه عرضه و تقاضا است، گفت:معرفی رشته‌های مهارتی با ظرفیت‌هایی که موجود است بهترین روش برای جذب و نگهداشت دانش آموزان مستعد در این رشته‌ها دانست.

وی با تاکید بر این مطلب که مهارت افزایی گام اساسی می‌خواهد و مطالبه مقام معظم رهبری مدظله العالی نیز تقویت رشته‌های فنی برای رسیدن به حد مطلوب است، گفت: فراهم کردن بستر‌های مناسب برای توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای با ارتباط و همکاری هنرستان‌ها و کارخانه‌ها و شرکت‌های خصوصی و استفاده از اساتید مجرب در این زمینه موثر خواهد بود.

به گفته‌ی وی هرگونه تغییر کاربری هنرستان‌ها و تجهیزات و مکان‌های این مراکز برای استفاده غیرآموزشی ممنوع است.

سرپرست آموزش و پرورش استان در پایان گفت: در تلاش هستیم با تبیین شرایط و کارکرد رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، شاه استقبال پنجاه درصدی دانش آموزان از این رشته‌ها باشیم.

عاشور اکرمی نیز در این جلسه گفت: یکی از مهمترین شاخص‌های معاونت آموزش متوسطه که مورد تاکید مقام رهبری بوده و از سیاست‌های ابلاغی ریاست محترم جمهوری به مقام عالی وزارت می‌باشد، ایجاد توازن بین شاخه نظری و شاخه فنی و کاردانش است.

معاون آموزش متوسطه استان به برخی دلایل کاهش سهم فنی و حرفه‌ای و کار دانش در استان اشاره کرده و دو نوبته کردن هنرستان‌های کار دانش، استفاده از تکمیل ظرفیت در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و ایجاد، حمایت، تبلیغ و تقویت هنرستان‌های وابسته و بالا بردن تنوع رشته‌ای در مدارس را در راستای توسعه رشته‌های هنرستانی را پیشنهاد داد.

وی با تاکید بر اینکه صدور مجوز‌ها در ایجاد مراکز آموزشی غیردولتی به سمت توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای سوق داشته باشد، افزود: با نظارت بر میزان تراکم کلاسی مراکز فنی و حرفه‌ای از هدر رفت نیروی انسانی و تجهیزات جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار