ایمانیه:

کاهش مصرف بنزین و برقی کردن خودرو‌ها در دستور کار قرار گیرد

استاندار فارس گفت: با بروز شدن پرداختی‌های قطعه‌سازان و تامین منابع مالی و سرمایه‌های در گردش برای این شرکت‌ها شاهد مشارکت بیش از پیش صنعتگران این حوزه خواهیم بود.

محمدهادی ایمانیه از کارخانه ایران خودرو فارس بازدید کرد و با مدیرعامل و مجموعه مدیریتی این شرکت و همچنین مدیران دستگاه‌های اقتصادی و صنعتگران مرتبط با خودروسازی به بحث و هم‌اندیشی پرداخت.

استاندار فارس ضمن تشکر از زحمت کشان و کارگران و مجموعه مدیریتی ایران خودرو فارس، از حمایت مدیریت استان از خطوط تولیدی مستقر در فارس خبر داد و گفت: شرکت ایران خودرو، تولیدکننده‌های ملی است که با ارتقاء کیفیت و بروزکردن محصولات خود می‌تواند نقشی عمیق و وسیع در اقتصاد کشور داشته باشد.

ایمانیه از برگزاری نمایشگاهی در اواخر مرداد امسال با هدف تامین قطعات مورد نیاز ایران خودرو فارس خبر داد و گفت: با پر با برپایی این نمایشگاه قطعات مورد نیاز که از خارج از فارس و بعضاً خارج از کشور تامین میشود در معرض دید شرکت‌های دانش بنیان دانشگاهیان و سایر صنایع قرار می‌گیرد و با حضور نماینده ایران خودرو مرکزی با تامین کنندگان استانی این قطعات، تفاهم نامه همکاری منعقد خواهد شد.

او، صادرات قطعات و محصول نهایی را یکی از نتایج تولید در فارس عنوان کرد و گفت: نقشه دانشگاه ها، شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌های علم و فناوری و صنایع دیگر استان در این زمینه، پررنگ است باید از این ظرفیت نهایت بهره را ببریم.

استاندار فارس به تمایل قطعه‌سازان در مباحث تامین قطعات شرکت‌های خودروسازی اشاره کرد و گفت: با بروز شدن پرداختی‌های قطعه‌سازان و تامین منابع مالی و سرمایه‌های در گردش برای این شرکت‌ها شاهد مشارکت بیش از پیش صنعتگران این حوزه خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه ناوگان تاکسیرانی شهری و بین شهری فارس فرسوده شده است، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کارخانه ایران خودرو فارس و پس از اخذ مجوز، با انعقاد تفاهم نامه چند جانبه و مشارکت برخی بانک‌ها در قالب ارائه تسهیلات، ۱۴۰۰ تاکسی جایگزین ناوگان فعلی حمل مسافر خواهد شد؛ با ایجاد این حلقه چند جانبه و به شرط صدور مجوز توسط نهاد‌های ذیربط مشکل فرسودگی این ناوگان حل میشود.

ایمانیه، بر ضرورت ارتباط علمی و پژوهشی و اجرایی صنایع مستقر در استان با دانشگاه‌های فارس تاکید کرد و گفت: با ایجاد ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز دانش بنیان به منظور کاهش آلودگی هوا، میزان مصرف سوخت در خودرو‌ها را کاهش دهید و در جهت برقی کردن وسایل نقلیه گام بردارید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار