تجهیز به شبکه فیبر نوری، از کتابخانه‌های پرمراجعه استان سمنان آغاز شد

مدیر مخابرات منطقه سمنان گفت: برنامه تجهیز کتابخانه‌های استان به شبکه فیبر نوری از مجموعه‌های پرمراجعه آغاز شد.

دارایی  در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های استان سمنان افزود: تغییر اینترنت در کتابخانه‌های عمومی از بستر Adsl به Vdsl و فیبر نوری این امکان را فراهم می‌آورد که دسترسی به اینترنت با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در گام اول اتصال کتابخانه‌های عمومی پرمراجعه استان با حداقل هزینه به شبکه فیبر نوری برنامه‌ریزی شد و در گام‌های بعدی تمام کتابخانه‌های عمومی استان به این شبکه متصل می‌شوند.

مدیر مخابرات منطقه سمنان با اعلام آمادگی برای خدمات‌رسانی به کتابخانه‌ها، اعضا و کتابداران استان بیان کرد: مطالعه تأثیرهای مثبت بسیاری روی ذهن و عملکرد افراد در زندگی فردی و اجتماعی می‌گذارد و نقش پررنگی در پربارسازی اوقات فراغت به ویژه در کودکان و نوجوانان دارد و همچنین موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، به همین سبب باید شرایط را به‌گونه‌ای رقم بزنیم تا کودکان و نوجوانان استان به کتابخانه‌های عمومی و مطالعه گرایش پیدا کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به ضرورت ایجاد ﺑﺴﺘﺮﻫﺎی ارﺗﺒﺎطی، ﻣﺨﺎﺑﺮاتی و زﯾﺮﺳﺎﺧﺖی در کتابخانه های استان، ابراز کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک دستگاه فرهنگی، وظیفه خدمت‌رسانی به عموم مردم در راستای کتاب و کتاب‌خوانی را بر عهده دارند و در راستای انجام هرچه بهتر این رسالت خود، نیازمند همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌های اجرایی است.

محمد طاهریان ادامه داد: امروزه بخش عمده‌ای از ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی به مراجعه‌کنندگان به صورت الکترونیک و در بستر اینترنت انجام می‌شود، از همین رو انتظار می‌رود با مساعدت شرکت مخابرات استان برخی از مشکلات پیش رو، مرتفع شود تا شاهد بهبود ارائه خدمت در کتابخانه‌های عمومی استان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار