مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر خبر داد؛

آمادگی ۳۲ اکیپ دامپزشکی استان بوشهر برای نظارت در روز عید قربان

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به آمادگی ۳۲ اکیپ دامپزشکی برای نظارت در روز عید قربان گفت: دام‌های قربانی در کشتارگاه تحت نظارت‌های بهداشتی و شرعی ذبح شوند.

مهدی تنگستانی مکان صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دامپزشکی به صورت ویژه نسبت به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی مردم اقدام می‌کند اظهار داشت: در این راستا مجموعه دامپزشکی استان بوشهر تمهیدات ویژه ای برای برگزاری مراسم عید قربان در نظر گرفته است.

وی از تجهیز و ساماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی برای نظارت بر ذبح دام در روز عید قربان خبر داد و بیان کرد: در همین راستا ۳۲ اکیپ شامل ۱۱ اکیپ ثابت و ۲۱ اکیپ سیار با حضور ۹ دکتر دامپزشک، ۲۵ بازرس بهداشت گوشت و ۱۰ ناظر شرعی برای ذبح در کشتارگاه‌ها و نقاط تعیین شده در شهرستان‌ها برای ذبح دام مستقر شده و خدمات خود را رایگان ارائه می‌دهند.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه تیم‌های دامپزشکی از صبح روز در عید سعید قربان فعال هستند خاطرنشان کرد: ذبح دام قربانی در منازل و معابر ممنوع است.

وی تاکید کرد: تقاضا می‌شود برای جلوگیری از انتشار بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان به خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو توصیه می‌شود دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه و یا مکان‌های تعیین شده در شهرستان‌ها تحت نظارت‌های بهداشتی و شرعی ذبح کنند.

تنگستانی مکان با تاکید بر این نکته که گوشت تهیه شده ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند گفت: با نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچالی خطر انتقال بیماری تب کریمه کنگو از بین می‌رود.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین توصیه می‌شود در هنگام آماده‌سازی و قطعه بندی گوشت حتماً از دستکش استفاده کنند.

وی اضافه کرد: از مصرف گوشت و جگر نیم پز اکیداً خودداری کرده و حتماً در زمان طبق به ویژه جگر از مغز پخت بودن قبل مصرف اطمینان داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.