افتتاح خانه‌های دوام در شهر گرگان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از آغاز به کار خانه‌های دوام (داوطلبین واکنش اضطراری محلات) در محلات سطح شهر خبر داد.

موسی الرضا صفری گفت: طرح دوام به منظور اجرای برنامه‌های جامع حوزه ایمنی کاهش ریسک، افزایش تاب آوری محلات و آمادگی گروه‌های شهروندان داوطلب آموزش دیده تشکیل می‌شود که برای مراحل مختلف چرخه مدیریت بحران محله، سازماندهی می‌شوند.

صفری افزود: در این طرح مشاوره، آموزش و کمک به اجرای برنامه‌های حوزه آتش نشانی و بصورت محله محور و فعالیت‌های مشارکتی داوطلبانه انجام می‌شود.

او ادامه داد: ارتقای سطح آگاهی شهروندان و ترویج فرهنگ پیشگیری و آمادگی در مواجهه با حوادث در سطح محلات؛ تسهیل همکاری اثربخش شهروندان با سازمان‌های امدادی (فرمانداری، اورژانس، بهزیستی، هلال احمر، آتش نشانی و ...) جلب و ساماندهی مشارکت شهروندان در بخش‌های مختلف مرتبط با ایمنی از عوامل اصلی اجرای این طرح است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: به همین منظور روز شنبه ۳ تیرماه آیین افتتاح ایستگاه‌های دوام و رونمایی از طرح یکشنبه‌های ایمنی در ایستگاه شماره یک با حضور مدیران شهری برگزار خواهد شد.

صفری ادامه داد: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد ارتقاء فرهنگ پیشگیری، آمادگی، ایمنی و امدادرسانی به موقع در زمان بروز حوادث در محلات و هم افزایی ظرفیت‌های موجود محلی باشیم.

برچسب ها: خانه دوام ، آتشنشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.