امام جمعه موقت کوهبنان:

دشمن از بهشتی و یارانش می‌ترسید لذا به ترور روی آورد

امام جمعه موقت کوهبنان با اشاره به هفتم تیرو شهادت شهید بهشتی و یارانش گفت: از آنجایی که دشمن از وجود این افراد می‌ترسید لذا به ترور روی آورد.

نماز جمعه کوهبنان به امامت حجت الاسلام ابوطالب هنرهوده در مسجد جامع کوهبنان واقع در محله انصار برگزار شد.

حجت الاسلام ابوطالب هنرهوده امام جمعه موقت کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: در بحث دین باید غیرت دینی خود را افزایش دهیم و همگان باید امر به معروف و نهی از منکر را در دستور کار خود قرار دهند.

او تاکید کرد: شنیدن موسیقی‌های حرام، ترویج فرهنگ بیگانگان، جلب رضایت بیگانگان، هم نشینی با افراد بی غیرت، اعتیاد، خوردن گوشت خوک، تماشا کردن فیلم‌های مبتذل، حضور در محیط‌های آلوده، حمایت نکردن از افراد با غیرت از جمله عوامل بی غیرتی است.

امام جمعه موقت کوهبنان افزود: چهارم تیرماه مصادف با ششم ذی الحجه سالروز شهادت زائران خانه خدا از سوی آل سعود به دستور آمریکا است.

او ابراز داشت: در پنجم تیرماه، مصادف با هفتم ذی الحجه شهادت امام باقر (ع) را داریم؛ در حالی که اکثر احادیث باقی مانده نتیجه زحمات همین امام همام است.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: روز پنجم تیرماه، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است و ششم تیرماه سالروز حرکت امام حسین (ع) به سمت کربلاست؛ که حضرت حج واجب را رها کرد؛ چون نمی‌خواست با دشمن بیعت کند.

او گفت: حضرت امام (ره) و مقام‌معظم رهبری (مدظله العالی) در دفاع از حقوق مظلومان و محرومان جهان با آمریکا دشمنی دارند.

حجت الاسلام هنرهوده افزود: نهم ذی الحجه روز عرفه است ؛ همچنین آدم و هوا در این روز به زمین هبوط کردند و دعای مشهور امام حسین (ع) در این روز قرائت می‌شود.

او ابراز داشت: در آستانه سالروز شهادت مسلم بن عقیل از یاران راستین سید الشهدا به دست کفار، منافقین و مشرکین هستیم.

امام جمعه موقت کوهبنان بیان داشت: در هفتم تیرماه شهادت شهید بهشتی و یاران مظلومش را داشتیم، چون دشمن از وجود این افراد می‌ترسید به ترور روی آورد.

خطیب جمعه کوهبنان افزود: هفته قوه قضاییه را به دوستان قضایی شهرستان تبریک می‌گوییم و از زحمات و خدمات رئیس دادگستری و همکاران شان تشکر می‌کنیم.

او تصریح کرد: در آستانه عید قربان و دهه ولایت قرار داریم؛ لذا برنامه‌های خوبی در این دهه در شهرستان اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام هنرهوده افزود: باید گوشت قربانی رو به دست نیازمندان برسانیم که مسجد جامع کوهبنان این کار را انجام می‌دهد.

او تاکید کرد: در آستانه سالروز مبارزه با سلاح شیمیایی و میکروبی هستیم که در سردشت در چهار نقطه حدود ۸ هزار نفر دچار مسمویت و به شهادت رسیدند در حالی که کشور‌های مدعی حقوق بشر در این جریان سکوت کردند.  

امام جمعه موقت کوهبنان بیان داشت: دشمن امروز هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، چون ایران با اقتدار راه عزت و عظمت را طی می‌کند.

او گفت: دیدار مقام معظم رهبری با رئیس دفتر سیاسی حماس را داشتیم ایشان شرایط فلسطین را متغییر بیان کردند و افزودند، امروز جوانان فلسطینی آگاه و روشن شدند و با جان و دل از کشورشان دفاع می‌کنند.

محمد مهدی میرزایی رئیس دادگستری کوهبنان نیز پیش از خطبه ها در جمع نمازگزاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای قوه قضاییه گفت: پس از  عزل بنی صدر ترورها شروع شد که از آن جمله ترور مقام‌ معظم رهبری و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی بود،که با لطف خداوند متعال رهبر عزیزمان ،جان سالم به در بردند و هم اکنون جهان اسلام از وجود ایشان استفاده می کند‌.

او افزود: سرانجام نمایندگان  مجلس به ماهیت بنی صدر پی بردند لذا افشاگری ماهیت او در دستور کار قرار گرفت.

میرزایی ابراز داشت: منافقین به دلیل بیان حقائق و روشنگری، کینه شهید بهشتی را به دل گرفتند لذا در سال ۱۳۶۰ حادثه ترویستی هفتم تیر رقم خورد.

رئیس دادگستری کوهبنان افزود: من در جریان سیل کوهبنان که باعث بروز خسارت شد، بر حسب وظیفه در منطقه سیل زده حضور پیدا کردم و در جریان خساراتی که به تعدادی از منازل شهرک امام رضا علیه السلام وارد شده بود، قرار گرفتم  و  حقایق را بیان کردم و در این خصوص، خبری از طرف اینجانب رسانه ای شد و پس از انتشار خبر، به مذاق عده ای خوش نیامد و آنان، اقداماتی کردند و حتی به دنبال انتشار بیانیه علیه بنده بودند.

او بیان داشت: من در دفاع از حق و حقوق مردم، لحظه ای کوتاه نمی آیم و با کسی تعارف ندارم، چرا که من در خط سردار دل ها، شهید حاج قاسم سلیمانی، که همان خط ولایت ورهبری  است حرکت می کنم؛ اگر این شهید عزیز در زمان حیاتش، دست از دفاع مظلومان و حرم اهل بیت (علیهم السلام) برداشت، من هم دست از دفاع حق و حقیقت، بر می دارم؛ چرا که قوه قضاییه پناهگاه مردم است؛ لذا قضیه سیل کوهبنان تا حصول نتیجه، از سوی دستگاه قضایی، پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

 

میرزایی افزود: طی یک سال گذشته درشعب دادگستری کوهبنان، ۲ هزار و ۷۲۶ فقره، پرونده رسیدگی که منجر به رای شد، هزار و ۱۴۲ فقره پرونده در شورای حل اختلاف، ۱۳۸ فقره پرونده در اجرای احکام  حقوقی ،  ۶۵۲ فقره در اجرای احکام کیفری ، احکام  آن اجرا و مختومه شده  است.

او تصریح کرد: متوسط رسیدگی به پرونده ها در کشور ۹۵ روز است  ولی متوسطه  رسیدگی در این دادگستری ۸۱ روز است .

میرزایی بیان داشت: ابلاغ الکترونیک  در شهرستان کوهبنان،۹۴ درصد صورت گرفته لذا همگان باید در سامانه ثنا ثبت نام کنند تا ان شاالله به ۱۰۰ درصد برسد و رسیدگی به دعاوی زودتر و کوتاه تر صورت گیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار