برگزاری مانور اطفای حریق در روستای حاجی آباد بافق

مدیرکل مدیریت بحران یزد گفت: نهمین مانور اطفای حریق استان با هدف آمادگی نیرو‌های مردمی و دستگاه‌های امدادی، در روستای حاجی آباد بافق برگزار شد. 

ملک زاده، مدیرکل مدیریت بحران یزد در حاشیه مانور اطفا حریق شهرستان بافق گفت: در این مانور حضور به موقع نیرو‌های مردمی و دستگاه‌های امدادی را داشتیم و برگزاری این مانور‌ها باعث افزایش آگاهی مردم و کاهش خسارت‌ها  می‌شود. 

کمال کریمی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در حاشیه این مانور گفت: باتوجه به انجام کار‌های ترویجی و مانورها، سال گذشته شاهد کاهش آتش سوزی در مراتع استان بودیم.

او افزود: در صورتی که در سال ۱۳۹۹ فقط شهرستان بافق، در ۹۲ هکتار از اراضی منطقه روستایی بیدان پنج، آتش سوزی داشت.

کریمی بیان کرد: در سطح استان هفت میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار، عرصه‌ منابع طبیعی وجود دارد که از این عرصه‌ها، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار عرصه‌های مرتعی است که قابلیت آتش سوزی در آن‌ها وجود دارد. 

محبوبه معتمدنیا، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بافق گفت: در چندسال اخیر بیش از ۱۰ فقره آتش سوزی در شهرستان اتفاق افتاده که بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی را از بین برده است.

او تصریح کرد: مانور اطفا حریق در روستای حاجی آباد با هدف ارتقا سطح آمادگی و ارزیابی مدیریت و عملیات و همچنین پیوند و هماهنگی بین خدمات اجرایی برای اطفا حریق اجرا شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار