اخراج سفیر اوکراین در بلاروس از سوی زلنسکی

رئیس جمهور اوکراین سفیر این کشور در بلاروس را بدون ارائه دلیل اخراج کرد.

بلاروس متحد اروپایی روسیه در جنگ اوکراین محسوب می‌شود که ادعا شده از ابتدای جنگ در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ خاک خود را در اختیار ارتش این کشور به منظور آغاز عملیات نظامی در اوکراین قرار داد. گرچه بلاروس تاکنون از حضور نظامی مستقیم در جنگ اجتناب کرده است، اما حمایت‌های وی از مسکو باعث اعمال تحریم‌های غرب و تیره شدن روابطش با کی یف شده است. 

به گزارش تله تریدر، در ادامه روابط تیره میان مینسک و کی یف، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بدون ارائه دلیل و جزئیات بیشتر اقدام به اخراج سفیر این کشور در بلاروس کرد. 

کیزیم ایگور یوریویچ، سفیر اوکراین در بلاروس که از سال ۲۰۱۷ در این کشور به عنوان عالی‌ترین نماینده دیپلماتیک کی یف مشغول به کار بود از سوی رئیس جمهور اوکراین اخراج شد. تاکنون مقامات رسمی و رسانه‌های محلی از ارائه جزئیات این ماجرا و دلیل اخراج این مقام دیپلماتیک اجتناب کرده اند. 

با این حال، طی ۱۶ ماه اخیر روابط میان کی یف و مینسک به شدت تیره و تار شده است به طوری که وزارت دفاع اوکراین در ماه آوریل اعلام کرد به دلیل نگرانی از ورود نظامی مستقیم بلاروس به جنگ، این نهاد نظامی به دنبال تقویت حضور ارتش در مرز‌های این کشور است. 

این در حالی است که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس بار‌ها اعلام کرده است قصد ورود نیرو‌های ارتش این کشور به جنگ اوکراین را ندارد و این کشور‌های غربی به رهبری ناتو هستند که در حال حاضر در حال اعمال خطر برای موجودیت بلاروس هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۲ تير ۱۴۰۲
این بابام ادای رییس جمهورا رو درمیاره
آخرین اخبار