افتتاح خانه هلال مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در گلستان

سیصد و پنجمین خانه هلال گلستان در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان با هدف گسترش خدمات عام المنفعه و توسعه آموزش های همگانی افتتاح شد.

قاسم غریب آبادی در آیین افتتاح خانه هلال مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان گفت: یکی از این ظرفیت‌های مهم طلاب حوزه‌های علمیه هستند.

او ادامه داد:روحانیون با وجود تعهد و تخصص در امور دینی هرجایی ورود کردند منشا اثر بودند و همه ما در ایام کرونا از جان گذشتگی روحانیون و طلاب را دیدی و  جایی که حتی خانواده‌ها جرات نزدیک شدن به اجساد فرزندانشان را نداشتند، طلاب و روحانیون جان خود را به خطر انداختند و امور مربوط به غسل و خاکسپاری بیماران فوتی مبتلا به کرونا را انجام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: هلال احمر به دنبال فراگیر کردن آموزش‌های همگانی است تا با همراهی مردم در شرایط حساس و لحظات طلایی نجات مصدوم به حادثه دیدگان کمک کند و با توجه به روحیات معنوی و تعهد بالایی که روحانیون دارند اگر آموزش‌ها هم به خوبی به آن‌ها ارائه شود قطعا در زمان بحران شاهد خدمات و فعالیت‌های چشمگیر این عزیزان به مردم خواهیم بود.

او گفت: در استان تا کنون ۳۰۴ خانه هلال افتتاح شده است که ۲ خانه هلال در حوزه‌های علمیه شیعه و سنی افتتاح شده و حالا عدد خانه هلال استان به ۳۰۵ مورد رسید.

حجت الاسلام برزگر در ادامه گفت: مرکز خدمات در خدمت حوزه است و در کنار مراکز تبلیغی حوزه اعم شیعه، سنی و طلاب ایرانی و خارجی است و فعالیت‌های پشتیبانی، درمانی و مسکن با محوریت خانواده انجام می‌دهد و  مرکز خدمات جزو مجموعه‌های موفق کشور است و با همکاری دستگاه‌های اجرایی نقش تاثیر گذاری در حوزه‌های علمیه دارد.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گلستان و مشاور استاندار گلستان در امور روحانیون افزود: کار هلال احمر مقدس است که توانسته در دنیا جایگاه خود را پیدا کند.

او گفت:سازمانی که در مشکلات همراه مردم است و همکاری حوزه‌های علمیه با هلال امر در جهت خدمت به مردم مایه خرسندی ماست، مرکز خدمات ۳۰ هزار نیروی طلبه در سطح استان دارد که ضمن اعلام آمادگی برای آموزش آن‌ها هرجایی که هلال احمر نیاز داشته باشد آماده همکاری هستند.

حجت اسلام مهدوی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گلستان هم در این آیین گفت: روحانیون ظرفیتی دارند که حضورشان در سوانح و حوادث تاثیر گذار است در سیل گلستان نقش آن‌ها را دیدیم که خودجوش به کمک مردم آمده بودند و درصورتی که یک طلبه بصورت تخصصی در حوادث به مردم کمک کند نگاه‌های بیشتری را به شمت روحانیون معطوف خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.