رتبه نخست ایران در توسعه شبکه کتابخانه‌ای جهان اسلام

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ایران از نظر توسعه شبکه کتابخانه‌ای در منطقه و جهان اسلام اول و در دنیا جزو ۲۰ کشور است.

آقای رمضانی در آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهر جدید سهند اظهار کرد: کتابخانه عمومی امروز فقط محدود به سالن مطالعه نیست بلکه به صورت فرهنگی نیز ایفای نقش می‌کند.

وی با بیان اینکه در کل دنیا از کتابخانه عمومی عبور کرده و به مرکز فرهنگی و خدمات‌رسانی رسیدند گفت: از نظر توسعه کتابخوانی و کتاب‌رسانی کشورمان در منطقه جزو اولین کشورها و در دنیا نیز جزو بیست کشور اول هستیم.

وی متذکر شد: در حال حاضر توسعه و توجه به بحث کودک و نوجوان موضوع اصلی و قابل توجه است و در این کتابخانه نیز چهار بخش برای این منظور تعیین شده است.

آقای رمضانی با اشاره به اینکه ۴۰ خدمت در این کتابخانه پیش‌بینی شده است ادامه داد: بیش از ۳۰۰ کتابخانه نیمه‌تمام در کشور داریم که مجری آن‌ها نیستیم و از ناحیه دستگاه‌هایی همچون راه و شهرسازی و شهرداری‌ها احداث می‌شوند اما اعتبارات لازم برای تکمیل آن پروژه‌ها را پیگیری و تلاش می‌کنیم پروژه‌ فاقد زمین تعریف نشود.

وی یادآور شد: کتابخانه شهید قاسم سلیمانی شهر جدید سهند بزرگترین کتابخانه بعد از کتابخانه مرکزی استان آذربایجان شرقی در تبریز است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: این کتابخانه دارای سالن ۱۵۰ نفری است و همزمان ۴۰۰ نفر می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: با ایجاد این کتابخانه ۲۸۷ درصد سرانه کتابخانه شهر جدید سهند افزایش پیدا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار