آغاز مذاکرات ترکیه برای ساخت دو نیروگاه هسته‌ای دیگر

ترکیه برای احداث نیروگاه هسته‌ای دوم و سوم خود در حال مذاکره با کره‌جنوبی، روسیه و چین است.

صالح ساری، رئیس اداره کل انرژی هسته‌ای و پروژه‌های بین‌المللی ترکیه امروز چهارشنبه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه نیروگاه‌های هسته‌ای در استانبول اظهارداشت: در حال مذاکره با روسیه و کره‌جنوبی برای ساخت دومین نیروگاه هسته‌ای که قرار است در استان سینوپ احداث شود، هستیم.

به گزارش میدل ایست، وی همچنین افزود: مذاکره با مقامات چین برای ساخت سومین نیروگاه هسته‌ای در منطقه تراکیا واقع در غرب ترکیه را نیز آغاز کرده‌ایم.

ساری با بیان اینکه مطالعات لازم در میدان سینوپ تکمیل شده است، گفت: «در حال حاضر در حال مذاکره با کره جنوبی و فدراسیون روسیه در این زمینه هستیم. رایزنی‌ها با دولت چین برای تاسیس سومین نیروگاه در منطقه تراکیا در غرب ترکیه ادامه دارد. همچنین ما در ارتباط نزدیک با شرکت‌های آمریکایی، بریتانیایی و فرانسوی برای ساخت راکتور‌های کوچک مدولار (SMR) هستیم».

رئیس اداره کل انرژی هسته‌ای ترکیه علاوه بر این تاکید کرد که تحقیقات میدانی ما برای ساخت و ساز چهارمین نیروگاه هسته‌ای در کشور ادامه دارد.

در همین راستا، آنتون ددوسنکو، نائب رئیس هیئت مدیره شرکت نیروگاه هسته‌ای آک کویو ترکیه اظهار داشت: «قرار است تا قبل از پایان سال جاری عملیات ساخت و نصب واحد اول این نیروگاه تکمیل شود. همچنین کار در ساحت سه واحد دیگر نیز ادامه دارد.»

گفتنی است؛ پنجمین نمایشگاه نیروگاه‌های هسته‌ای و نهمین اجلاس نیروگاه‌های هسته‌ای که بسیاری از شرکت‌های انرژی هسته‌ای از سراسر جهان در آن شرکت کردند، در استانبول آغاز به کار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۱ تير ۱۴۰۲
برای مقایسه اقتصاد ترکیه با ایران میتونید بورس ترکیه رو با بورس ایران مقایسه کنید
بورس در ترکیه محبوب ترین بازار و در ایران منفورترین بازار هست
مردم در ترکیه عاشق بورس هستن و به شدت به مسئولان اقتصادی کشورشون اعتماد دارن
در ایران هم سه سال پیش سهم خریدی و بعد از سه سال هنوزم 40 درصد تو ضرری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۱ تير ۱۴۰۲
ایران هزاران سال از ترکیه عقب مونده
لعنت به هر چی اختلاس گر و دزد و بی غیرت که اینقدر کشورمون عقب انداختن از دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیوم U-238.03
۱۱:۱۱ ۰۱ تير ۱۴۰۲
ترکیه باید از سوریه بیرون برود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۰۱ تير ۱۴۰۲
نیروگاههای هسته ای باید حداقل صد کیلومتر از شهرا فاصله داشته باشن رفته بودم ایروان بوی گند سیم برق سوخته کل شهر رو ورداشته بود چون باد زده بود بوی نیروگاه اتمی کنار شهر رو آورده بود تو شهر
آخرین اخبار