ابراز نگرانی واشنگتن در خصوص شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به افزایش خشونت در سرزمین‌های اشغالی ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید «عمیقا!» نگران افزایش سطح خشونت در کرانه باختری طی ماه‌های گذشته است و اقدامات رژیم صهیونیستی را یکی از عوامل تنش‌زا در منطقه دانست.

به گزارش الجزیره، این وزارتخانه اعلام کرد: «گزارش‌های نگران کننده‌ای از خشونت شهرک نشینان افراطی علیه غیرنظامیان فلسطینی وجود دارد» و افزود «اقدامات یکجانبه مانند گسترش شهرک‌سازی منجر به افزایش تنش می‌شود». 

گفتنی است، روز گذشته ده‌ها شهرک‌نشین با حمایت نظامیان اشغالگر به تعدادی از فلسطینیان حمله کرده و زمین‌های کشاورزی و تعدادی خودرو را آتش زدند. در جریان این حمله ۳۶ فلسطینی زخمی شدند.  فلسطینیان و گروه‌های حقوق بشری مدت‌هاست که از ناتوانی یا امتناع رژیم صهیونیستی از متوقف کردن حملات شهرک‌نشینان شکایت دارند. طبق قوانین بین المللی، شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی غیرقانونی است. با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم روز سه شنبه اعلام کرد که قصد دارد هزار واحد مسکونی جدید در شهرک الی بسازد.

حتی اتحادیه اروپا و آمریکا که از حامیان جدی رژیم صهیونیستی هستند نیز به خوبی می‌دانند گسترش شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن باعث به خطر افتادن طرح دو دولت شده و عملا آینده‌ داشتن یک کشور مستقل فلسطینی را بر باد می‌دهد. با این حال، مقامات راست گرا و افراطی رژیم صهیونیستی همچنان بر سیاست‌های گسترش شهرک سازی‌ها در سرزمین‌های اشغالی تاکید دارند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار