امضای سند همکاری بین بنیاد سینمایی فارابی و اتحادیه سینماگران روسیه

بنیاد سینمایی فارابی ایران و اتحادیه سینماگران روسیه، سند گسترش همکاری‌های سینمایی امضاء کردند.

با امضاء سند همکاری‌های ایران و روسیه در عرصه سینما، تولید مشترک فیلم و سریال، میزبانی تهران و مسکو از رویداد‌های مرتبط با حوزه هنر هفتم و تبادل تجربیات بین دو کشور گسترش خواهد یافت.

این سند در مسکو به امضاء سید مهدی جوادی، مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و نیکیتا میخالکوف، رئیس اتحادیه سینماگران روسیه رسید.

نیکیتا میخالکوف، رئیس اتحادیه سینماگران روسیه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: این تفاهم‌نامه درباره همکاری فعالان سینمای ایران و روسیه و قرار است با شناسایی نقاط مشترک فرهنگی دو کشور، از ابزار‌های موجود استفاده حداکثری شود.

این سینماگر شناخته شده روسی با طرح ایده تشکیل «جشنواره بین‌المللی سینمای کشور‌های اوراسیا» گفت: پیشنهاد کردم جشنواره‌ای جدید با حضور روسیه، ایران، بلاروس، چین، هند و کشور‌هایی که مشترکات زیادی دارند و ارزش‌های اخلاقی را تخریب نمی‌کنند، پایه‌گذاری شود.

میخالکوف با ابراز خرسندی از استفبال هیات کشورمان از این پیشنهاد تاکید کرد: جشنواره جدید می‌تواند جایگزین جشنواره‌های مبتذل و کاملا سیاسی و امنیتی هالیوودی و غربی شود.

یوری کولوسوف، مدیر بین‌الملل اتحادیه سینماگران روسیه نیز با اشاره به اینکه فیلم‌های ایرانی سال هاست که در خانه سینما و جشنواره‌های بین المللی روسیه به نمایش درمی‌آید گفت: با امضاء این تفاهم نامه، مرز‌های همکاری و جغرافیای سینمای ایران در روسیه گسترش خواهد یافت.

در این مراسم که مسعود احمدوند رایزن فرهنگی سفارت کشورمان و اعضای هیات‌های سینمایی دو کشور نیز حضور داشتند، سفیر جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت بهره‌گیری از زبان هنر و سینما برای تقویت مناسبات ملت‌های ایران و روسیه تاکید کرد.

کاظم جلالی افزود: همکاری مشترک سینماگران ایران و روسیه در تولید محصولات فاخر به نفع هر دو کشور است و به انتقال پیام ارزش‌های انسانی دو‌ملت به جهانیان کمک خواهد کرد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز، گسترش همکاری بین سینماگران ایرانی و روسی، برگزاری جشنواره‌ها و هفته‌های فیلم مشترک را از مفاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: از این به بعد شاهد تبادل تجارب بین فعالان صنعت سینمای ایران و روسیه، به‌عنوان دو کشور صاحب‌سبک در سینمای جهان خواهیم بود.

سیدمهدی جوادی در جریان برگزاری بیست و ششمین اجلاس بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ نیز، ضمن شرکت در چندین نشست تخصصی، با مقامات فرهنگی و سینمایی روسیه و برخی کشور‌های حاضر در اجلاس، درباره راه‌های توسعه همکاری‌ها گفتگو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار