۲ روستای ازنا به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: سایت جدید روستا‌های سیوله و شنگان در شهرستان ازنا احداث و ۸۸ خانوار ساکن این مناطق علاوه بر بهره مندی از اینترنت پرسرعت به شبکه ملی اطلاعات نیز متصل شدند.

مجتبی صارمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اظهار کرد: توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های با اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در استان با جدیت پیگیری می‌شود.

صارمی افزود: در راستای توسعه ارتباطات روستایی، یک سایت جدید در روستا‌های سیوله و شنگان از توابع شهرستان ازنا توسط اپراتور همراه اول احداث شد و ۸۸ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۳۲ نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.

او تصریح کرد: مهمترین بستر تحقق اهداف دولت مردمی در مورد تسهیل ارائه خدمات دستگاه‌ها به مردم، حرکت به سمت الکترونیکی شدن خدمات و هوشمند سازی آن‌ها است که نقش بسیار مهمی در توسعه، عمران و ایجاد اشتغال این مناطق دارد.

گفتنی است از ابتدای دولت سیزدهم با پایش وضعیت ارتباطی روستا‌های استان ۳۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد پوشش مخابراتی شناسایی شد که پیش از این تعداد ۹۲ روستای به شبکه ارتباطی متصل شدند و انجام اقدامات لازم برای ۲۲۵ روستای باقی مانده جزو برنامه‌های امسال است که در این راستا اپراتور‌ها ملزم به ایجاد ارتباط اینترنتی و تلفن همراه این مناطق تا پایان سال شده اند.

ایجاد زیرساخت اینترنت در مناطق روستایی استان، مقدمه اتصال روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات است که تاکنون از مجموع یکهزار و ۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان، یکهزار و ۲۷۹ روستا به این امکان مجهز و بیش از چهار هزار کیلومتر فیبر نوری احداث شده است.

 

برچسب ها: اطلاعات ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار