اختصاص شناسه واحد برای اتباع خارجی مقیم خراسان رضوی در حال انجام است

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: تعیین و اختصاص کد یا شناسه واحد به اتباع خارجی مقیم استان با هدف تسهیل و ساماندهی ارائه خدمات به این اقشار در حال انجام است.

هادی طباطبایی رمعاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: در قالب طرح هوشمند سازی اطلاعات اتباع خارجی مقیم ایران، برای هر تبعه یک کد یا شناسه اختصاصی مانند کد ملی ایرانیان تعیین خواهد شد که در ثبت احوال، راهنمایی و رانندگی، وزارت کشور و دیگر نهاد‌ها به صورت واحد شناخته شده است و همه خدمات به اتباع با این کد ارائه خواهد شد.

او افزود:دولت سیزدهم با ایجاد سازمان ملی مهاجرت قصد دارد خدمات ارائه شده به اتباع خارجی را هماهنگ، آسان و تسهیل نموده و به فرایند‌های موجود در این راستا انضباط دهد.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف مانند آموزش، بهداشت و درمان و ارائه کالا‌های اساسی یارانه ای، خدماتی مشابه به شهروندان خود را در اختیار اتباع خارجی مقیم قرار داده است.

طباطبایی بیان کرد: یکی از مشکلات در ارائه این خدمات، تنوع نهاد‌های ارائه دهنده خدمت است که در نتیجه منجر به تعدد تصمیم گیری می‌شود.

او تصریح کرد: هم اکنون شاهد حضور اتباع مجاز یا همان افراد دارای مدارک شناسایی و اتباع فاقد مدارک شناسایی هستیم و همین گستردگی و نوع اتباع ارائه برخی خدمات را با بی نظمی همراه کرده است لذا ساماندهی همه اتباع در قالب یک شناسه واحد، بی نظمی‌ها را برطرف می‌کند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: با ارائه شناسه واحد در دولت سیزدهم شاهد تسهیل ارائه خدمات به اتباع خواهیم بود و مطابق قولی که داده شده مرداد ماه امسال این طرح اجرایی خواهد بود.

برچسب ها: اتباع ، ارائه خدمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار