وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

خودکفایی در صنعت کاغذ با تکمیل کارخانه مشترک در ونزوئلا + فیلم

محمدمهدی اسماعیلی گفت: با مسئولان ونزوئلایی در بحث ساخت و تکمیل کارخانه کاغذ مشترک به تفاهم رسیدیم و برای این امر ۴۰۰ هزار هکتار جنگل در نظر دیده شده است.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  درباره حضور در ونزوئلا و بستن قرارداد‌های مشترک در این کشور گفت: با مسئولان ونزوئلایی بحث ساخت و تکمیل کارخانه کاغذ مشترک را به تفاهم رسیدیم و هفته آینده هیئت کارشناسی ما برای این امر به ونزوئلا خواهد رفت.

وی گفت: این موضوع حرکت بسیار بزرگی است و استفاده از  ۴۰۰ هزار هکتار جنگل را برای این امر در نظر دیده اند.

اسماعیلی گفت: مشکلاتی که درباره مرغوبیت و رنگ کاغد ایرانی مطرح می‌کردند آن جا بر طرف می‌شود و همزمان هم خودکفایی داخلی و هم کار تولید مشترک کاغذ را با خارج از کشور و با قیمت بسیار ارزان در حال نهایی کردن هستیم و به امید خدا به محض آن که این خودکفایی به شبکه انتشار کتاب وصل شود شاهد تثبیت قیمت‌ها و ارتقای خوبی در حوزه نشر خواهیم بود.

اسماعیلی در ارتباط با نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد در ارتباط با انتشار کتاب‌ها گفت: در سال بیش از ۱۱۰ هزار مجوز کتاب داده می‌شود و متاسفانه ممکن است در این امر مشکلاتی نیز پیش آید، اما برنامه ما آن است که به صورت جدی و با استفاده از سامانه‌های جدید از خطا‌های انسانی در ارتباط با این موضوع و مجور‌های انتشار اشتباه جلوگیری کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۱ تير ۱۴۰۲
همینطور که اسم فرهنگ وارشاد می آید فقط یه فکر قلم وکاغذ میافتیم پس‌کی در باره ارشاد صحبت میکنی از زیر عینک خیلی چیزها را نمیبینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۵ تير ۱۴۰۲
خدایا مرا ببخش این آقای اسماعیلی انسان فعالی به نظر نمی آید مخصوصا در بُعد ارشاد وحجاب
Germany
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۲ تير ۱۴۰۲
شمال دیگر درخت پیدا نمی شود
آخرین اخبار