هشدار زرد وزش تند باد در استان سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش باد شدید در این استان تا بیش از یک هفته هشدار زرد اعلام کرد.

 ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: پیش بینی شده وزش باد‌های شدید از بعد از ظهر امروز چهارشنبه سی و یکم خرداد ماه آغاز شود و تا اواخر وقت دوشنبه هشتم تیر ماه ادامه داشته باشد.

وی گفت: این سامانه با تغییر دادن فشار هوا در مناطق مختلف سبب وزش باد بسیار شدید، تند باد‌های لحظه‌ای و گرد و خاک بخصوص در نواحی شرقی استان سمنان می‌شود.

مصطفوی افزود: احتمال خسارت ناشی از باد شدید به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به اینکه به خاطر وزش باد شدید، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال وجود دارد از مردم و عابران پیاده خواست تا از حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال عبور نکنند.

مصطفوی بر ضرورت اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و چادر‌های مسافرتی، پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از توقف و پارک خودرو در این نقاط تأکید کرد و گفت: با توجه به بارندگی بخصوص در نواحی شمالی و کاهش دید افقی مردم حین تردد در محور‌ها احتیاط کنند و از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی پرهیز کنند.

وی همچنین از عشایر خواست از چرای دام‌های خود در ارتفاعات و مراتع خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.