ساخت ۳۶ هتل در آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: ۳۶ هتل با ۸ هزار تخت در استان در حال ساخت است.

آقای حمزه زاده در جلسه هیئت عالی سرمایه گذاری شهرداری تبریز گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی۳۶ هتل در آذربایجان شرقی۶۰ درصد است و با تکمیل آن‌ها ظرفیت پذیرش هتل‌های استان به ۲۱ هزار تخت اقامتی خواهد رسید.

آقای حمزه زاده اضافه کرد: با بهره برداری از این هتل ها بعد از تهران و خراسان، آذربایجان شرقی به عنوان استانی هم سطح با استان‌هایی مثل فارس و اصفهان با بیشترین تخت‌های اقامتی قرار می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر ۸۶ هتل با ۱۳ هزار تخت  در مناطق مختلف استان خدمت رسانی می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: در استان ما ۱۰۷ پروژه بزرگ مقیاس حوزه گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۳۵ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد:۷۰ درصد این مبلغ معادل نزدیک به ۱۲۵ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در حال اجرا متعلق به شهر تبریز است که از آن جمله بزرگترین پروژه هتل سازی کشور مربوط به هتل شهریار ۲ به متراژ ۹۲ هزارمترمربع را شامل می‌شود.

آقای حمزه زاده با اشاره به اقدامات مثبت مدیریت شهری در امور زیربنایی گردشگری تصریح کرد: با توجه به اینکه مدیریت شهری و شورای شهر تسهیل گری‌هایی از جمله حذف عوارض شهرداری در ساخت هتل انجام دادند سرمایه گذاران به این بخش وارد شدند.

وی افزود: با بررسی ظرفیت مناطق شهرداری و ارگان‌های دولتی تمامی اراضی که امکان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری وجود دارد شناسایی شده و نزدیک به ۷۰ بسته سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان به ارزش ۸۵ هزار میلیارد تومان تعریف و تدوین شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.