در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ابتلای ۱۸ نفر به تب کریمه کنگو از ابتدای سال/ گزارش یک مورد فوت در کشور

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: نگهداری گوشت دام در یخچال سبب می شود باکتری و ویروس های احتمالی از بین بروند.

محمدرضا شیرزادی، رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۸ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده اند و یک نفر از بیماران فوت کرده است. در سال گذشته ۸۶ مورد ابتلا به این عارضه گزارش شده است که ۱۲ نفر از مبتلایان فوت کرده اند.

به گفته وی نگهداری گوشت دام پس از ذبح به مدت ۲۴ ساعت در یخچال و در دمای ۲ تا ۸ درجه سانتی‌گراد سبب می شود تا باکتری و ویروس های احتمالی موجود در گوشت از بین بروند.

او اضافه کرد: افراد در هنگام ذبح دام یا بریدن گوشت از لباس و محافظ مانند عینک، دستکش و حتی چکمه استفاده کنند تا در مواجهه با ترشحات آلوده به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا نشوند.

شیرزادی افزود: اگر افراد در تماس با لاشه یا ترشحات خونی دام به مدت دو هفته دچار تب شوند، احتمال ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در آن ها به دلیل تماس با دام آلوده وجود دارد. در هنگام مراجعه به بیمارستان و پزشک معالج خود حتما این موضوع را بازگو کنند.

او ادامه داد: مردم باید دام را از کشتارگاه های بهداشتی مورد تایید سازمان دامپزشکی خریداری کنند و دام در کشتارگاه ذبح شود تا خطر انتقال به افراد وجود نداشته باشد.

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: بیماری تب کریمه خونریزی دهنده کنگو یک عارضه ویروسی است که توسط کنه منتشر می شود. این ویروس در بدن دام تا یک هفته بدون علامت خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار