ضرورت تقویت فرهنگ حفاظت از زمین در کشور

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بر تقویت فرهنگ حفاظت و حراست از زمین و توسعه آبادانی کشور و نقش زنان در این حوزه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌آقا ربانی در مراسم روز جهانی مقابله با بیابانزایی که در محل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد، گفت: احیای زمین و مقابله با بیابانزایی یک امر حیاتی برای زندگی انسانی است و فرهنگ مراقبت از زمین و اهمیت آن باید در کتاب‌های دانش‌آموزان و دروس دانشگاهی گنجانده شود.

 او از مسئولان منابع طبیعی خواست فرهنگ احیای زمین را در بدنه دولت گسترش دهند تا در فعالیت‌های توسعه‌ای و عمرانی، موضوع حفاظت از زمین بیش از پیش لحاظ شود.

ربانی با بیان اینکه مراقبت از زمین در قرآن و روایت اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: به بهانه‌های مختلف باید فرهنگ آبادانی به مردم و دولتمردان یادآوری شود.

او ادامه داد: افرادی که در کشور دارای تریبون هستند مانند هنرمندان، فیلمسازان، امامان جمعه و اهل قلم می‌توانند در زمینه فرهنگ نگهداری از زمین و جلوگیری از تخریب زمین اطلاع‌رسانی و تاکید کنند.

نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشور‌هایی که در دنیا داعیه آبادانی زمین را دارند، خود بیشترین تخریب کننده زمین هستند، تصریح کرد: زمستان سال گذشته برخی از این کشور‌ها با مصرف زغال سنگ زمین و هوا را آلوده کردند و از این رو ما باید از سازمان ملل متحد بخواهیم که بیشتر به رسالتش عمل کند.

او به نقش زنان در آبادانی کشور اشاره کرد و گفت: زنان در عمران و آبادی کشور نقش بیشتری از مردان دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار