بایدن: تهدید پوتین به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی «واقعی» است

رئیس‌ جمهور آمریکا در واکنش به استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در بلاروس مدعی شد که تهدید رئیس‌ جمهور روسیه واقعی است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه مدعی شد که تهدید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی "واقعی" است.

به گزارش رویترز، روز شنبه، بایدن اعلام پوتین مبنی بر استقرار اولین سلاح هسته ای تاکتیکی روسیه در بلاروس را «کاملاً غیرمسئولانه» خواند.

بایدن روز دوشنبه در جمعی از مردم در کالیفرنیا گفت: «زمانی که حدود دو سال پیش اینجا بودم و می‌گفتم نگران خشک شدن رودخانه کلرادو هستم، همه به من نگاه کردند که دیوانه‌ام. آنها به من مانند زمانی نگاه کردند که گفتم نگران استفاده پوتین از سلاح های هسته ای تاکتیکی هستم اما این واقعی است."

هفته گذشته، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت که کشورش استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی روسیه را آغاز کرده است، که برخی از آن‌ها سه برابر قوی‌تر از بمب‌های اتمی هستند که آمریکا در سال ۱۹۴۵ در هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرد.

این استقرار اولین اقدام روسیه درباره چنین کلاهک‌هایی در خارج از روسیه از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی است.

آمریکا گفته است که قصد ندارد موضع خود در قبال سلاح های هسته ای راهبردی را در واکنش به استقرار این سلاح ها تغییر دهد و هیچ نشانه ای مبنی بر آماده شدن روسیه برای استفاده از سلاح هسته ای ندیده است.

در ماه مه، روسیه انتقاد بایدن از برنامه اش برای استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی در بلاروس را رد کرد و گفت که آمریکا برای چندین دهه چنین سلاح‌های هسته ای را در اروپا مستقر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار