شرق مازندران منطقه سبز گازرسانی می‌شود

گازرسانی به مناطق شرق مازندران امسال پایان می‌پذیرد و سه شهرستان استان در منطقه سبز گازرسانی قرار می‌گیرند.

احمد توکلی سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران در بازدید از عملیات گازرسانی به بخش‌های بلده و کجور گفت: عملیات گازرسانی به مناطق بالادست ۹ شهرستان استان با تخصیص هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است.

او با بیان اینکه فعالیت اجرایی گازرسانی مناطق بالادست و کم برخوردار استان در دولت آیت‌الله رئیسی شتاب گرفته است، افزود: اجرای گازرسانی در مازندران به دلیل گستردگی و برخورداری از شرایط جغرافیایی خاص، با سختی‌هایی در مناطق کوهستان همراه است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه شرق مازندران در آستانه منطقه سبز گازرسانی است، ادامه داد: گازرسانی ۶ روستای منطقه هزارجریب بهشهر و گلوگاه در حال اجرا است و فقط ۲۰ درصد از کار باقی مانده است که با اجرای ان گازرسانی به شرق مازندران امسال پایان می‌پذیرد .

توکلی از گاز رسانی به ۱۷ روستای بخش ولوپی شهرستان سوادکوه خبر داد و گفت: گازرسانی ۴۹ روستای منطقه راستوپی سوادکوه نیز در حال اجرا است که گاز ۷ روستای این منطقه امسال بهره‌برداری خواهد رسید.

او با اشاره به اینکه گازرسانی به منطقه شیخ موسی و ۱۰ روستای کوهستانی بابل نیز در حال اجرا است، افزود: ۷ روستا و شهر گزنک آمل نیز امسال از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران ادامه داد: گازرسانی به سه شهر و ۱۸۵ روستای کوهستانی و سخت‌گذر شهرستان‌های نوشهر، نور و آمل با ۹ پیمانکار در حال فعالیت اجرایی است که از ۲۲۰ کیلومتر بیش از ۶۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

توکلی گفت: عملیات گازرسانی به روستا‌های مرزن آباد چالوس نیز در حال اجراست و برای ۹ روستا پیمانکار تعیین شد و ۵ روستا هم در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

او از عملیات گازرسانی به ۱۵ روستای بخش سه هزار تنکابن با حضور دو پیمانکار خبر داد و افزود: این روستا‌ها نیز تا پایان امسال از نعمت گاز طبیعی بهره مند می‌شوند.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران ادامه داد: در شهرستان رامسر نیز به ۴۵ روستا واجد شرایط گازرسانی می‌شود که پیمانکار در ۹ روستای منطقه ییلاقی جواهرده در حال اجرای خط تغذیه است و در ۲۶ روستای دهستان جنت رودبار نیز یک خط تغذیه به اتمام رسیده است

توکلی گفت: ۱۱ روستا هم در دهستان اشکورات قرار دارند که گازرسانی در آن منطقه توسط شرکت گاز استان گیلان در حال اجرا است.

از مجموع ۳هزار و ۶۱۳ روستای مازندران، ۲هزار و ۵۷۷ روستا و از ۶۱ شهر استان، ۵۹ شهر تاکنون از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.