سامانه برنامه‌ریزی عملیاتی سلامت، اهرم تمامی اهداف و برنامه‌های حوزه سلامت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: سامانه برنامه‌ریزی عملیاتی سلامت باید اهرم تمامی اهداف و برنامه‌های حوزه سلامت باشد.

بهروز رحیمی با اشاره به ضرورت ترسیم گام‌به‌گام خطوط کلی و رسالت سازمان در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت، گفت: برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید جامعیت داشته و در سطح عالی سازمان، چهارچوبی برای برنامه‌ریزی تاکتیکی و عملیاتی بوده و به‌صورت کلی چتری برای کل سازمان باشد.

وی در ادامه افزود: سنجش و پایش برنامه‌ها به سازمان کمک می‌کند تا منابع و مصارف، ارزیابی‌شده و فرایند برنامه‌ریزی که مهم‌ترین شاخص سنجش و تعیین اهداف هر سازمان است، ارتقاء یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت همچنین استخراج و بررسی اطلاعات را برای بازبینی و اصلاح سیاست‌ها، رویه‌ها، اهداف و مقاصد سازمان ضروری دانست و تصریح کرد: سامانه برنامه‌ریزی عملیاتی سلامت (HOP) می‌تواند در استانداردسازی برنامه‌های سازمان نقش مؤثری را ایفا کند.

وی با تأکید بر این که سامانه برنامه‌ریزی عملیاتی سلامت باید اهرم تمامی اهداف و برنامه‌های حوزه سلامت باشد، خاطرنشان کرد: سامانه برنامه‌ریزی عملیاتی سلامت (HOP) با پوشش کامل اسناد بالادستی و برنامه‌های تخصصی حوزه‌های مختلف تدوین خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.