بی خطر سازی پسماند‌های کلینیک‌های دامپزشکی اهواز

کلینیک‌های دامپزشکی اهواز تحت پوشش مراکز جمع آوری و بی خطر سازی پسماند‌های بیمارستانی قرار می‌گیرند.

سرپرست اداره دامپزشکی اهواز در جلسه مدیریت هماهنگ دفع ایمن پسماند‌های کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌های دامپزشکی گفت: ماهیت خطرناک پسماند‌های دامپزشکی (بیمارستان ها، کلینیک‌ها و آزمایشگاه ها) و عواقب ناشی از مدیریت ناهماهنگ آن‌ها مانند مشکلات ناشی از عدم برنامه ریزی در مدیریت تفکیک، جداسازی، ذخیره، جمع آوری، حمل ونقل و دفع آن‌ها سبب بروز مشکلات زیست محیطی و بهداشتی فراوانی خواهد شد.

سید مرتضی قریشی می گوید: به دلیل وجود بیش از ۸۰۰ بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان از قبیل بیماری هاری، بروسلوز، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و... چگونگی دفع پسماند‌های تولید شده در مراکز درمانی از اهمیت بالایی برخوردار بوده به نحوی که اگر به طور اصولی مدیریت نشود، می‌تواند به محیط زیست و بصورت غیر مستقیم به سلامت شهروندان آسیب وارد کند و این امر حساسیت همکاری دستگاه‌هایی نظیر مراکز بهداشت، شهرداری و دستگاه قضا را دو چندان می‌نماید.

او گفت: بیش از ۳۰ مرکز درمانگاهی و آزمایشگاه دامپزشکی در اهواز فعالیت دارد با برنامه ریزی انجام شده تمام کلینیک‌های دامپزشکی تحت پوشش شرکت‌های ویژه جمع آوری و بی خطر سازی پسماند‌های ویژه (عفونی، تیز، برنده و ...) قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار