کشف ۵۰۰ تن پسماند صنعتی از یک واحد تولیدی

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: ۵۰۰ تن پسماند صنعتی مدفون شده در زمین‌های یکی از واحد‌های تولیدی همدان کشف شد.

سیده مریم محمدی گفت: کارشناسان و ضابطین خاص دادگستری اداره کل حفاظت محیط زیست همدان در جریان پایش یکی از صنایع بزرگ همدان متوجه شدند این واحد صنعتی برخلاف ضوابط و مقررات در یک اقدام غیرقانونی بیش از ۵۰۰ تن لجن صنعتی را در زمین‌های کارخانه مدفون کرده است.
 
او گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست بلافاصله ضمن صدور اخطاریه‌های رفع آلایندگی، واحد صنعتی متخلف را به مراجع قضایی معرفی و این واحد را موظف به جمع آوری همه پسماند‌ها و مدیریت آن‌ها کرد.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: مطابق با قوانین و مقررات حاکم، واحد‌های صنعتی موظفند پسماند‌های صنعتی و ویژه خود را از طریق شرکت‌های ذیصلاح و براساس آیین‌های موجود امحاء، بازیافت و مدیریت کنند.
 
سیده مریم محمدی گفت: مدیریت نکردن پسماند‌های صنعتی، دفن و رها سازی بی ضابطه آنان در محیط موجب آلودگی‌های محیط زیستی شده و تهدید علیه سلامت عموم را فراهم می‌کند.
 
او گفت: برای جلوگیری از آلودگی‌های آب، خاک و هوا، این‌گونه پسماند‌ها باید مدیریت و با رعایت اصول بهداشتی و محیط زیستی دفع یا بازیافت شود.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: واحد‌های صنعتی به عنوان تولیدکنندگان، طبق قانون مدیریت پسماند‌ها ملزم به مدیریت پسماند‌های تولیدی هستند.
 
سید مریم محمدی گفت: در جریان نظارت‌ها و بازدید‌های اداره کل گاهی اخطاریه‌های لازم برای برخی صنایع استان صادر که منجر به مدیریت اصولی این‌گونه پسماند‌ها شده است.
 
او گفت: پسماند‌های صنعتی به دلیل خطرناک بودن به عنوان پسماند‌های ویژه طبقه‌بندی می‌شوند و نیازمند مدیریت ویژه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.