معاون سازمان تات کشور:

به دنبال تقویت سرمایه‌های اجتماعی بخش کشاورزی هستیم

ابراهیمی با بیان اینکه افزایش ضریب نفوذ دانش در واحد‌های تولیدی هدف مهم در معرفی نمونه‌های کشاورزی است گفت: بهره برداران نمونه کشاورزی به عنوان یک الگو شناسایی، معرفی و تجلیل می‌شوند تا بتوانیم سرمایه‌های اجتماعی بخش کشاورزی را تقویت کنیم.

عطا الله ابراهیمی در حاشیه سی و هفتمین دوره انتخاب، معرفی و تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی استان فارس گفت: تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی یکی از فعالیت‌های مهم حوزه آموزش و ترویج کشاورزی است.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ پرونده برای انتخاب نمونه‌های بخش کشاورزی کشور تشکیل شده است که از این بین هفت نفر از استان فارس به عنوان نمونه ملی انتخاب شده اند.

ابراهیمی گفت: افزایش ضریب نفوذ دانش در واحد‌های تولیدی یکی از اهداف مهم در معرفی نمونه‌ها به حساب می‌آید.

او با بیان اینکه بی شک همکاری مراکز تحقیقاتی با مدیریت هماهنگی ترویج در سطح استان‌ها در انتخاب نمونه‌های بخش کشاورزی راهگشاست، گفت: فرآیند انتخاب نمونه‌ها یک فرایند کاملا علمی است که با توجه به استاندارد‌های کاملا مشخص عملیاتی می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه با انتخاب نمونه‌ها الگو‌های موفقی که در بهره برداری پایدار از آب و خاک موفق‌تر بوده اند به جامعه کشاورزی معرفی می‌شوند، گفت: همه کشاورزان منابع پایه را در اختیار دارند، اما تعداد اندکی از آن‌ها بهتر از بقیه عمل می‌کنند و به نوعی برای سایر کشاورزان الگو هستند.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور با بیان اینکه با معرفی نمونه‌های کشاورزی بهره وری در این بخش با کمک خود کشاورزان افزایش می‌یابد، گفت: با معرفی نمونه‌ها به عنوان خبره بخش کشاورزی و پیشرو در این بخش می‌توانیم از تجارب و دانش آموخته‌های این افراد بهره برده و به دیگر کشاورزان منتقل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار