وزیر کشور:

همه تلاش دولت تامین مایحتاج مردم مناطق سیل‌زده است

وحیدی گفت: همه تلاش ما در دولت این است که مردم مناطق سیل‌زده بتوانند مایحتاج و معیشت خود را بدون نگرانی تامین کنند.

احمد وحیدی وزیر کشور که در جریان سفر یک روزه و برای بازدید از مناطق سیل‌زده به استان اردبیل سفر کرده است در حاشیه جلسه شورای اداری گرمی اظهار کرد: بر اثر سیل در شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار، انگوت، مشگین‌شهر و کوثر خسارت‌هایی به مردم وارد شده است با این وجود مسئولان و دستگاه‌های ذیربط از همان ابتدای کار در کنار مردم بودند و تلاش کردند خسارت کمتری به مردم وارد شود.

وی در خصوص خسارت‌هایی که در اثر سیل به استان وارد شده است، گفت: در اثر سیل حدود یک هزار و ۵۰۰ واحد دامی از بین رفته است که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قبول کرد آن را جبران کند، به همین تعداد تجهیزات منازل از بین رفته است که ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تامین این تجهیزات را هم بر عهده گرفته است.

وزیر کشور گفت: علاوه بر این ۳۱۰ خانه نیاز به بازسازی دارد و نزدیک ۵ هزار خانه نیازمند تعمیرات است که بنیاد مستضعفان سیمان و میلگرد آن را تامین خواهد کرد.

وحیدی در خصوص آسیب‌های وارده به ابنیه فنی راه‌های استان هم گفت: در اثر سیل دو دهنه پل تخریب شد که یکی از این پل‌ها به طور موقت برپا شده و مردم در حال تردد هستند و تردد از پل بعدی هم در فاصله یک هفته تا ۱۰ روز آینده برقرار خواهد شد و ما در مسیرهای اصلی مشکلی نخواهیم داشت البته تعمیرات و بازسازی این پل‌ها حدود چند ماه طول خواهد کشید.

وزیر کشور با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر در امدادرسانی و اسکان موقت سیل‌زدگان و تامین غذای گرم از سوی سپاه اظهار کرد: وزارت نیرو تاسیسات برق و آب را وصل کرده است و کمتر از ۱۰ روستا هنوز وصل نشده است که این هم در حال وصل شدن است و مشکلی جدی در این زمینه نداریم.

وحیدی گفت: دوستان جمعیت هلال احمر برای اسکان موقت سیل‌زدگان و عزیزان سپاه نسبت به تامین غذای گرم و بعضی فعالیت‌های دیگری که لازم بوده اقدام کردند.

وی همچنین در خصوص خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی استان هم گفت: خسارت‌های وارده به اراضی و محصولات کشاورزان باید از محل کمک‌های دولتی و صندوق بیمه کشاورزی جبران شود.

وزیر کشور تصریح کرد: همه تلاش ما این است که مردم عزیز در مناطق سیل‌زده بتوانند مایحتاج و معیشت خود را بدون نگرانی تامین کنند.

وی گفت: در این زمینه بحث بحث استمهال قرض و بدهی کشاورزان و تامین بذر با تسهیلات مناسب برای سال آینده پیش‌بینی شده است با توجه به اینکه بخش زیادی از محصول کشاورزان دیم است که در اثر خشکسالی خسارت دیده است وضعیت کشت دیم خوب نبود.

وحیدی ابراز امیدواری کرد: در سدهایی که فعال شده است آب آن برای منطقه تخصیص داده شود و سدهای دیگر هم به نتیجه نهایی برسد تا یک از مشکلات عمده مردم که تامین آب است، برطرف شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تامین آب شهرستان گرمی از سد عمارت گفت: ظاهرا این شهرستان از این سد تخصیص دارد و برابر همان تخصیصی که وزارت نیرو پیش‌بینی کرده آب این شهر تامین خواهد شد.

احمد وحیدی امروز از مناطق سیل زده شهرستان گرمی انگوت بیله سوار بازدید کرد و ضمن گفت و گو با مردم در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.