امدادرسانی به ۴۹۹۵ حادثه دیده در سیل و آبگرفتگی شهرستان گرمی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: نجاتگران این جمعیت در اثر سیل و آبگرفتگی در شهرستان گرمی به ۴۹۹۵ نفر از حادثه دیدگان امدادرسانی کردند.

حمید قویدل با بیان اینکه از روز ۲۴ خرداد تا امروز شهرستان گرمی با حادثه دلخراش سیل روبه رو بود، افزود: نجاتگران این جمعیت همچون حوادث دیگر با ابراز همدری در کنار داغ دیدگان این شهرستان از ساعات اولیه حضور داشته و اقدام به امدادرسانی به این حادثه دیدگان کرد.

او با بیان اینکه در این حادثه امدادگران این جمعیت با ۳۸ تیم عملیاتی در این حادثه حضور داشتند، ادامه داد: در این ایام ۱۶۲ نفر نجاتگر در قالب ۳۸ تیم عملیاتی با استفاده از ۱۴ دستگاه خودروی امدادی و ۲ قلاده سگ در شهرستان گرمی به آسیب دیده گان سیل خدمات رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: همچنین در این مدت نجاتگران با استفاده از ۷ موتور پمپ لجن کش منازل مسکونی سیل زدگان را تخلیه کردند. قویدل با بیان اینکه در این حادثه به ۴۹۸۸ نفر امدادرسانی شده افزود: نجاتگران ضمن کشف پیکر ۷ نفر فوتی، ۲ نفر مصدوم را نیز به مراکز درمانی انتقال داده اند.

به گفته او در این حادثه، ۶هزارو ۵۹۴ آب معدنی، ۱۰ تخته موکت، ۴ عدد کلمن، ۴ شعله والور، ۴ شعله فانوس، ۵ ست ظروف، ۳۳ کیلوگرم نایلون پوششی و ۴ دستگاه چادر امدادی در بین حادثه دیدگان توزیع کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از هموطنان خواست، در صورت وقوع حوادث می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.