استاندار آذربایجان‌غربی:

از ظرفیت بافت فرسوده برای توسعه ساخت مسکن استفاده شود

استاندار آذربایجان غربی استفاده از ظرفیت بافت فرسوده برای توسعه ساخت مسکن در استان را مورد تاکید قرار داد.

استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای تامین مسکن استان با اشاره به اینکه این استان در تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن دومین استان کشور است، گفت: برای تداوم همین روند در حوزه احداث نیز، نیازمند همراهی همه بخش‌های مرتبط هستیم.

محمدصادق معتمدیان افزود: روند شروع عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن تسریع شده و با توجه به محدودیت زمانی اجرای پروژه‌های عمرانی در استان به علت سرمای پاییزی و زمستانی، آماده سازی اراضی با سرعت بیشتری در دستور کار باشد.

وی با قدردانی از برخی بانک‌ها به علت افزایش تلاش‌ها برای اعطای وام به طرح نهضت ملی مسکن، اضافه کرد: سرعت پرداخت‌ها و انعقاد قرارداد در همه بانک‌های عامل باید افزایش یابد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود بافت فرسوده در داخل شهر و امکان استفاده از آن برای ساخت مسکن و بهسازی این مناطق، اظهار کرد: ساز و کاری فراهم شود تا طرح تفصیلی ویژه مناطق تاریخی مصوب شده و با هماهنگی میراث فرهنگی ساخت و ساز شروع شود.

معتمدیان با اعلام اینکه ۳۱۲ هکتار بافت فرسوده در شهر ارومیه وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای توسعه ساخت مسکن استفاده کرد، افزود: با این کار ارزش افزوده بافت فرسوده افزایش یافته و شهرداری‌ها نیز منتفع می‌شوند و باید مدیریت شهری در این راستا فعالانه عمل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.