تمرکز بر مهارت‌افزایی و مسئولیت‌پذیری جوانان/ در برنامه‌های اوقات فراغت، موضوعات پرورشی اولویت باشد

استاندار تهران به لزوم تمرکز بر مهارت‌افزایی، ایجاد هویت ملی، دینی، انقلابی و مسئولیت‌پذیری جوانان تاکید کرد. 

علیرضا فخاری در ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: تسهیلات مربوط به امور جوانان در استان تهران هرچند به نسبت استان‌های دیگر در رتبه اول قرار دارد، اما به لحاظ جمعیتی قابل قبول نیست و باید تلاش مضاعف صورت گیرد تا موانع را از سر راه برداریم. 

وی ادامه داد: اردوی راهیان پیشرفت باید با توجه به شرایط سنی و دانش جامعه هدف صورت گیرد تا اثرگذاری آن بیشتر شود. 

استاندار تهران تصریح کرد: اوقات فراغت نقطه عطف متولیان پرورشی با دانش آموزان است و باید در این زمینه و در برنامه‌های مربوط به جوان و حوزه دانش‌آموزی بخش‌های پرورشی موضوع قالب باشد. 

فخاری سپس گفت: با توجه به فعالیت دشمن در حوزه فرهنگی باید کار فرهنگی صورت گیرد، تنوع و تکثر موضوعات کمک می‌کند تا در این رقابت موفق باشیم. 

وی افزود: تمرکز بر مهارت آموزی برای اشتغال، ایجاد هویت دینی، ملی و انقلابی و مسئولیت پذیری اجتماعی و جایگاه جوانان در آن، نیازمند توجه است و سرمایه گذاری در این موارد اثربخش خواهد بود. 

استاندار تهران با اشاره به لزوم آینده پژوهی در حوزه ساماندهی امور جوانان تاکید کرد: با تحلیل وضعیت و شناسایی اشکالات موجود، نقطه اطمینان بخشی از آینده ارائه شود و در این مسیر دستگاه‌های متولی از ظرفیت ان‌جی‌او‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنند. در پایان توسط استاندار از گروه‌های فعال در حوزه تسهیل گری ازدواج جوانان تقدیر بعمل آمد.

سهم دستگاه‌ها در توسعه ورزش‌های همگانی به برنامه اجرایی تبدیل شود 

در ادامه استاندار تهران گفت: آمایش ورزش و اطلس ورزشی استان به لحاظ امکان‌سنجی ورزشی و جامعه هدف در همه ابعاد انجام شود.

فخاری در جلسه شورای ورزش و جوانان استان تهران ضمن خیرمقدم و درود به پیشکسوتان، پهلوانان ورزش و شهدای ورزشی از شهید طوقانی تا شهید هادی اظهار داشت: استان تهران در حوزه ورزش هم الگوی ملی است و هم در منظر جهانی جایگاه خاصی دارد و به لحاظ آمار بیشترین سهم را در مدال‌های ورزشی داریم که به سبب جمعیت زیاد استان می باشد. 

وی ادامه داد: ارتقاء ظرفیت‌ها در دستور کار است، چراکه به لحاظ جمعیت، استعداد ورزشی و دسترسی به امکانات شرایط تهران نسبت به سایر استان‌ها بهتر می‌باشد. 

استاندار تهران عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌های ورزشی در جایگاه قهرمانی و تجلیل از پیشکسوتان و قهرمانان در دستور کار قرار بگیرد تا مراسم تجلیل به صورت سالانه برگزار شود. 

فخاری سپس گفت: تمرکز ما باید روی جوانان باشد، چراکه ریشه ورزش در جوانان است و تحرک جسم، نوآوری ذهن، قدرت پردازش ذهنی و ترکیب فیزیک و فکر از ویژگی‌های جوان است. 
وی بیان کرد: ورزش در ذات و خوی ایرانی‌ها می‌باشد و شوق و اشتیاق نوجوانان به افراد دیگر سرایت می‌کند. 

استاندار تهران خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات این جلسه توزیع سهم مسئولیت‌پذیری دستگاه ها برای توسعه ورزش همگانی است که باید تبدیل به برنامه شود و دستگاه‌ها از سهم و اعتبار خودشان برای این منظور استفاده کنند، همچنین حمایت از ورزش‌های قهرمانی نیز باید برای دستگاه‌ها تعریف و راهکارهای پشتیبانی ارائه شود. 

فخاری به لزوم تحرک‌بخشی در جامعه اشاره کرد و افزود: تحرک‌بخشی نیازمند برنامه جامع و اثرگذار است، از اینرو در حوزه ورزش تحول‌گرایی به لحاظ محتوا، قرائن و مصادیق اهمیت دارد و تهران در این زمینه الگویی برای کل کشور می‌باشد. 

وی همچنین تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم آمایش ورزش و اطلس ورزشی استان به لحاظ امکان‌سنجی ورزشی و جامعه هدف در همه ابعاد انجام شود تا ظرفیت‌های جدید شناسایی و برنامه‌ریزی‌ها منطبق با اطلس ورزشی صورت گیرد. 
در پایان توسط استاندار  از ورزشکاران جهانی کسب کننده طلا تقدیر بعمل آمد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار