۲ هزار همیار طبیعت در حفاظت از منابع طبیعی استان سمنان مشارکت دارند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: بیش از ۲ هزار همیار طبیعت در استان در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی این اداره‌کل را همراهی می‌کنند.

مرادی حقیقی  ابراز کرد: افراد متقاضی برای دریافت کارت همیار طبیعت می‌توانند با مراجعه به سامانه نسبت به ثبت‌ مشخصات شناسنامه‌ای اقدام کنند.

وی افزود: هدف از طرح همیاران طبیعت، ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی است.

وی افزود: از طریق ساماندهی علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی، شوراهای اسلامی، دهیاران، بسیجیان و سایر اقشار جامعه در قالب تشکل همیاران طبیعت، با نگاه به ارتقا دانش و بهره گیری از توانمندی های آنها برای اجرای سیاست‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استفاده می‌شود.

مرادی حقیقی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت در عرصه های منابع طبیعی در واقع نوعی تلاش سازمان‌یافته و داوطلبانه است که بین مردم و برای منافع عمومی، همدلی و همبستگی ایجاد می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: دوره‌های آموزشی حضوری برای همیاران طبیعت به منظور استفاده از ظرفیت آنها در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی برگزار می‌شود.

۲ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان سیل‌خیز و بحرانی است و به تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و کاهش مخاطرات طبیعی نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.