توافق طرف‌های درگیر در سودان برای برقراری آتش بس ۳ روزه

 عربستان و آمریکا با صدور بیانیه‌ای از توافق میان طرفین درگیر در سودان برای برقراری آتش بس ۷۲ ساعته در این کشور از صبح امروز یکشنبه خبر دادند.

عربستان و آمریکا در این بیانیه مشترک تاکید کردند نمایندگان نیرو‌های مسلح و واکنش سریع سودان در مورد برقراری آتش بس ۷۲ ساعته در سراسر این کشور توافق کردند.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این بیانیه آمده است: نمایندگان نیرو‌های مسلح و واکنش سریع سودان توافق کردند آتش بس سه روزه در سراسر این کشور از روز یکشنبه و از ساعت ۶ صبح به وقت محلی خرطوم (۱۸ تا ۲۱ ژوئن) برقرار شود.

در بیانیه مشترک عربستان و آمریکا آمده است طرفین درگیر در سودان توافق کردند در زمان برقراری آتش بس از هر گونه حملات، تحرکات نظامی، استفاده از هواپیما‌های جنگی و پهپاد‌ها، حملات توپخانه‌ای و سایر اقدامات جلوگیری خواهند کرد و همچنین اجازه خواهند داد کمک‌های بشردوستانه به صورت آزادانه و بدون هیچ محدودیتی به سراسر این کشور ارسال شود.

عربستان و آمریکا در این بیانیه تاکید کردند در صورتی که طرفین درگیر به آتش بس پایبند نباشند، آنان مجبور خواهند شد گفتگو‌های جده را به تعویق بیندازند.

از تاریخ ۱۵ آوریل گذشته و آغاز درگیری‌ها در سودان میان ارتش تحت فرماندهی عبد الفتاح البرهان و نیرو‌های واکنش سریع تحت فرماندهی محمد حمدان دقلو ملقب به «حمیدتی» طرفین با نظارت و میانجیگری آمریکا و عربستان چندین بار درخصوص توقف درگیری و برقرار آتش بس (موقت) توافق کردند، اما در عمل به آن پایبند نبوده اند.

برچسب ها: تحولات سودان ، آتش بس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۴:۵۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
آقای حمیدتی آقای عبدالفتاح البرهان با هم بر سر یک میز بنشینید و اختلاف را کنار بگذارید و سودان را که کشور خودتان است بسازید. دولت تشکیل بدهید. اجازه ندهید بیگانه بین شما اختلاف بیندازد. اسلحه ها را زمین بگذارید و بجای مقاتله دولت تشکیل بدهید. با هم بسازید و ارتش واحدی تشکیل بدهید. کشور خوب و زیبایی دارید. خدا به شما کمک خواهد کرد. هر دو با هم آشتی ملی اعلام کنید و تمام ملتها و کشورهای مسلمان و شرق جهان به شما کمک خواهند کرد. دست از اختلاف بردارید. با هم بسازید.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۴:۲۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
خدایا آبی برآتش سودان بریز.
آخرین اخبار