پسکوف: معامله غلات در عمل شانسی برای تمدید ندارد

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که با توجه به عدم اجرای شروط مسکو، امکان تمدید معامله غلات وجود ندارد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه روز شنبه اعلام کرد که در عمل شانسی برای تمدید معامله غلات وجود ندارد، زیرا آن چیزی که به روسیه قول داده شده بود، انجام نشده است.

او در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا تاکید کرد: بعید است که بتوان تصمیم نهایی را پیش بینی کرد، اما می‌توان گفت که که عملا بر مبنای آن شرایطی که ما در اختیار داریم، شانسی برای این معامله وجود ندارد. معامله یک اقدام را متصور است، اقدامی از طرف دولت‌های توافق کننده، بخشی از این اقدامات انجام شده اند و بخش دوم که مربوط به شروط روسیه است، تا کنون اجرا نشده است.

پسکوف افزود: اگر این چیزی که در حال حاضر در اختیار داریم را در نظر بگیریم، البته که چشم اندازی وجود ندارد و دلیلی برای ادامه آن وجود ندارد، زیرا که آنچه که به ما قول داده شده بود، انجام نشده است.

توافق غلات دریای سیاه، که در ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲ توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. هماهنگی تردد کشتی‌ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می‌شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه سپتامبر اشاره کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشور‌های خود صادر می‌کند و نه به کشور‌های نیازمند آفریقا. از ۱۸ مارس ۲۰۲۳، روسیه قرارداد را برای ۶۰ روز تمدید کرد. اما اوکراین اصرار دارد که این قرارداد برای ۱۲۰ روز تمدید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
قحطی ده ساله در راهه
آخرین اخبار