سخنگوی صنعت برق:

برق دو بانک دولتی قطع شد

رجبی مشهدی گفت: کاهش ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف برق ادارات با جدیت در حال اجراست و از ابتدای تیرماه فهرست دستگاه‌هایی که مصوبات کاهش مصرف را نادیده می‌گیرند، منتشر خواهد شد.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: امسال وزارت نیرو با هدف تامین برق پایدار برای کلیه مشترکان برنامه ۱۴۰ اقدام عملیاتی شامل طرح‌های مدیریت مصرف متنوع برای بخش‌های مختلف را طراحی کرده که در دست اجراست.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه طرح کاهش ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف برق در ساعات اوج مصرف در بخش اداری و عمومی از ۱۵ خرداد با جدیت در حال اجراست و تا ۱۵ شهریور هم ادامه دارد گفت: برای کاهش ۱۰۰۰ مگاوات برق نیاز بود سه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی احداث شود که با این مقدار کاهش، برق این سه نیروگاه در اختیار دیگر بخش‌ها از جمله بخش تولیدی کشور قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی از سمت دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های غیردولتی، عمومی، بانک‌ها و شهرداری‌ها با وزارت نیرو صورت گرفته است.

رجبی مشهدی تصریح کرد: تعداد محدودی از این نهاد‌ها تذکرات شرکت‌های توزیع نیروی برق را نادیده گرفتند و ما در نهایت مجبور به قطع برق برخی ادارات در دونوبت شدیم؛ درنهایت از ابتدای تیرماه فهرست دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی و غیر دولتی که مصوبات کاهش مصرف را اجرایی نکردند به صورت عمومی منتشر خواهیم کرد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه کلیه نهاد‌ها و ادارات دولتی موظفند در ساعت اداری با کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق و پس از پایان ساعت کار با کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق خود نسبت به ساعت فعالیت اداری مصرف برقشان را کاهش دهند گفت: استفاده از مولد‌های اضطراری یکی از راه‌های صرفه جویی در مصرف انرژی ادارات است.

سخنگوی صنعت برق در پایان از مسئولین بانک‌های ملی ایران و تجارت که با نادیده گرفتن تذکرات و هشدار‌های شرکت توزیع نیروی برق مصوبات کاهش مصرف بخش اداری را اجرایی نکردند و تاکنون دوبار برقشان قطع شده درخواست کرد به توصیه ها‌ی شرکت‌های توزیع نیروی برق عمل کنند و این امکان را فراهم نمایند که وزارت نیرو از محل این کاهش مصرف برق بیشتری به بخش‌های تولیدی کشور تحویل دهد.

برچسب ها: قطع برق ، برق ادارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Niki?
۱۲:۳۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
ايروبيك و دستگاه سنگين و سخت براي همه خوب نيست يوگا و پيلاتس بهتره شنا زمستونا خوب نيست فضاي بسته مثل تابستون روباز و گرم نيست
Iran (Islamic Republic of)
barian
۱۱:۵۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
باسلام. در دولت های قبلی پیش کشیدن ساعت ها دقیقا به دلیل کاهش مصرف برق و استفاده از روشنایی روز بود و دقیقا هم جواب داد و تاثیر خوبی گذاشت ولی متاسفانه مجلس کنونی بدون تفکر و کارشناسی و بدون توجه به این امر مجددا ساعت ها را عقب کشیدند و مشکلات گذشته زنده که شد هیچ که مشکلات بیشتری هم ایجاد شد. میزان نشدن ساعات سیستم ها و شبکه های اجتماعی هنوز پابرجاست. ساعات کار ادارات را یک ساعت به جلو کشیده اند که مشکلات زیادی هم برای آنها پیش آمده و باعث نارضایتی شده است. پیش کشیدن کار ساعات ادارات تاثیرکمی در مصرف انرژی دارد چون محدود به ادارات می شود ولی در دولت های قبل پیش کشیدن ساعت کشور تاثیر و هماهنگی بر کل جمعیت کشور داشت. از نظر مذهبی هم قبلا با پیش کشیدن ساعات امکان خواندن نماز صبح و قضا نشدن ان وجود داشت ولی اکنون بسیاری از مردم و مخصوصا کارمندان می گویند تا بیدار می شوند نماز قضا شده. مسئله دیگر این است که دولت می داند چه اشتباهی کرده و به همین دلیل برای کاهش مصرف برق جایزه گذاشته و مردم را تشویق به کاهش مصرف می کنند در حالی که قبلا این مشکل هم وجود نداشت. راه حل سریع و تاثیر گذار در این زمینه این است که مجلس اشتباه مهلک و فاحش خود را اصلاح کند و بهانه های واهی را که باعث این اشتباه و ضرر به کشور شده را کنار بگذارد و مصوبه اشتباه خود را لغو کند و ساعت رسمی کشور را به جلو بکشند. ضمنا در بسیاری از کشورهای اروپایی ساعت ها جلو هستند.در بعضی کشورها همیشه یک ساعت و بعضی کشورها حتی تا دوساعت هم جلو می کشند. اگر این کار مشکل داشت به طور حتم کشورهای پیشرفته اروپایی چنین اقدامی نمی کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
اقدام خوبیه برق ادارات رو قطع کنید کلا .هیچکس تو اتاق نبود بعد کولرشون روشن بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
اقدام خوبیه برق ادارات رو قطع کنید کلا .هیچکس تو اتاق نبود بعد کولرشون روشن بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
بانک از خداشونه برق قطع بشه برن خونه هاشون
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۴۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
اگه راست میگین پول برق رو از کارکناش بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
به نفع بانکه تعطیل میکنن میرن خونه هاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
کولر گازی های دولتیا و خصولتیا پدر برق مملکتو درآورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
صرفه جویی کردند در برق خیلی خوبه اما وقتی کارمندان بانک در حال کار کردند هستند مشغول هستند که نمیشه کولر شان خاموش کنند تو این گرما وقتی گرما بر آنان غلبه کنه حواسشان پرت میشه وروحیه شان بهم میریزه وچون کار در بانک کار خیلی حساسی وحواص جمع میخوا اگر یک صفری کم یاز شود زندگی طرف بر باد میرود پس توقع نداشته باشید کارمندان زحمت کش بانکها گرما را تحمل کنند بخاطر صرفه جویی مسؤلان محترم بروند پنیرهای خورشیدی بزنند اینقدر هم هرساله ملت را تحت فشار ندارند تو این گرماییکه هیچ جانداری نمیتواند تحمل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
برق ادارات دولتی نباید قطع بشه...چون از خداشونه و میشینن بیکار و به همه میخندن...این ادارات برای ارائه ی خدمات به ملت هستن.شرکت خصوصی که نیستن...
باید جریمه مالی برای کارمندانشون مشخص کنید اگر میخواین واقعا کاری کنید
United States of America
ناشناس
۰۶:۲۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
برق دو بانک دولتیییی قط شد پس حالا کاراشون چجور می کنن تو بانک حتما دیگه رفتن خونه هاشون یعنی پلمپ شد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۴۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
بانک ها این همه شعبه و دفتر کار و ادارات دارند برق کجا قطع شد؟
آخرین اخبار