طرح "نجم" در قزوین کلید خورد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین گفت: اجرای طرح "نجم" (نظارت جامع مهارت) با هدف رشد اثربخشی و بهره وری فعالیت‌های آموزشی بخش مهارت در استان آغاز شد.

علی طاهرخانی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین گفت: در این طرح ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مورد ارزیابی دقیق قرار می‌گیرد و چالش ها، مشکلات مراکز و فضا‌های مازاد آموزشی شناسایی و برای استفاده بهتر از آن‌ها برنامه ریزی می‌شود.

این مسوول گفت: در این طرح کارگاه‌های آموزشی و سنجش عملی مهارت و صلاحیت حرفه‌ای و ابزار‌ها و تجهیزات موجود در آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین افزود: اجرای طرح نجم به دست اندرکاران آموزش فنی و حرفه‌ای برای برنامه ریزی در زمینه تامین نیاز‌های مهارتی جامعه و ارتقای کمی و کیفی مراکز آموزشگاهی کمک خواهد کرد.

طاهرخانی با بیان اینکه رشد تولید بدون برخورداری از نیرو‌های ماهر و توانمند میسر نیست، اظهار کرد: با توجه به رشد روزافزون فناوری‌ها و پدیدار شدن مشاغل جدید، باید خود را با این شرایط وفق داده و از حیث آموزش مهارت پاسخگوی نیاز‌های جامعه باشیم.

این مسوول با بیان اینکه امکانات و فضا‌های بخش دولتی برای آموزش مهارت‌های مختلف محدود است، افزود: برای جبران این خلاء باید از ظرفیت و توان بخش خصوصی استفاده کنیم.

 استان قزوین در بخش فضا‌های آموزشی مهارتی دولتی دارای ۱۱ مرکز ثابت و ۶۴ کارگاه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار