طعم کتاب و کسب مهارت در کتابخانه‌های عمومی مازندران

حمایت از کسب و کار‌های کوچک و مشاغل خانگی یکی از مهم‌ترین خدماتی است که در کتابخانه‌های عمومی مازندران ارائه می‌شود.

سکینه خاتون مهدیان‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به این نکته که اشتغال، موضوعی مبتلا به در جامعه است و افراد در سن مختلف با سطح سواد متفاوت همواره در جست و جوی شغل هستند، اما به نظر می‌رسد، مهارت، حلقه مفقوده در اشتغال است، گفت: بر اساس کارویژه‌های تعریف‌شده، کتابخانه‌های عمومی باید نقش مهمی در آموزش و توان‌مندسازی افراد داشته باشند.

او افزود: حمایت از کسب و کار‌های کوچک و مشاغل خانگی یکی از مهم‌ترین خدماتی است که در کتابخانه‌های عمومی استان ارائه می‌شود.

مهدیان‌پور با اشاره به اینکه ایجاد توسعه و حفظ کسب و کار‌های محلی نیازمند اتصال متقاضیان به متخصصان و منابع مورد نیاز است، گفت: بنا بر این کتابخانه‌های عمومی با توجه به کارویژه‌های تعریف‌شده آگاهی، آموزش و آفرینش، می‌توانند مانند پلی عمل کرده و نقش اثرگذاری در این زمینه داشته باشند.

او افزود: کتابخانه‌های عمومی مازندران تا این لحظه توانسته از طریق ارائه خدمات آموزش محور برای راه‌اندازی، حمایت، ترویج و اطلاع‌رسانی کسب و کار، با در اختیار قرار دادن فضا، تجهیزات موجود در کتابخانه‌ها و مدیریت فضا‌های موجود، اقدام به به حمایت از صاحبان بیش از ۷۰ کسب و کار کوچک در سراسر استان کند.

مهدیان‌پور گفت: تعدادی از کاربران این کتابخانه‌ها که با جدیت کامل در کلاس‌های آموزشی برگزار شده، شرکت کردند، توانستند وارد بازار کار در همان حوزه شوند.

او افزود: حمایت‌های کتابخانه‌های عمومی این استان منجر به اشتغال‌زایی تعدادی از اعضا در حوزه‌های خیّاطی، قالی‌بافی، نقاشی، طراحی، تولید صابون با موم و عسل، مجری‌گری، عروسک‌گردانی، خوش‌نویسی و نویسندگی شده است و حمایت از کسب و کار‌های کوچک به دوام و استمرار آن و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کند؛ در این راستا، اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، با قرار دادن فضای خالی کتابخانه در اختیار برخی مربیان حرفه‌های هنری و فرهنگی اقدام مؤثری انجام داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.