وینیسیوس بعد از قبول ریاست ؛ صدای همه هستم

وینیسیوس جونیور، ستاره برزیلی رئال مادرید، تاکید کرد که می خواهد خارج از زمین فوتبال هم نماد مبارزه با نژادپرستی باشد.

با کمک فیفا کمیته ویژه علیه نژادپرستی متشکل از بازیکنان فوتبال تشکیل خواهد شد که مجازات‌های سخت‌تری را برای رفتار‌های نژادپرستانه و تبعیض آمیز در فوتبال پیشنهاد می‌کنند. وینیسیوس جونیور که در این فصل بار‌ها مورد حملات نژادپرستانه در بازی‌های لالیگا قرار گرفت ریاست این کمیته را به عهده خواهد داشت.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، روز گذشته با اعلام این خبر تایید کرد که از وینی خواسته تا مستقیما به فدراسیون جهانی فوتبال برای مبارزه شدید با نژادپرستی کمک کند. این در حالی است که اینفانتینو ۷ سال پیش هر گونه نژادپرستی در فوتبال را رد کرده بود.

ستاره برزیلی رئال بعد از اعلام خبر فوق در گفتگو با رسانه از حمایت‌های صورت گرفته قدردانی کرد: "می خواهم از باشگاه رئال مادرید، فدراسیون فوتبال برزیل و رئیس فیفا تشکر کنم. ما این مبارزه را تا انتها ادامه خواهیم داد. "

او در مورد ملاقاتش با اینتفانتینو گفت: "رئیس فیفا به هتل آمد تا از من بپرسد کدام بازیکنان می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند. همه ما به این کار کمک می‌کنیم چرا که ما بهترینم. من می‌خواهم به کمک به کودکان و افرادی که رنج می‌کشند ادامه دهم. "

ستاره برزیلی رئال می‌خواهد نماد مبارزه با نژادپرستی در خارج از مستطیل سبز هم باشد: "نژادپرستی فقط در زمین فوتبال اتفاق نمی‌افتد، اما همه قدرت صحبت کردن در مورد آن را ندارند. من می‌خواهم به همه کسانی که نیاز به شنیده شدن صدایشان دارند کمک کنم. "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار