امام جمعه کرمان:

پرچم امید به پیشرفت برای کشور بالا رفته است

امام جمعه کرمان با اشاره به افتخارات کشور در بخش هسته‌ای گفت: یکی از این افتخارات شکستن خط «نمی‌توانم» به همت جوانان و بالا رفتن پرچم امید به پیشرفت برای کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان که در مصلای امام علی (ع) برگزار شد، ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: امام علی (ع) فرموده اند که تقوا دژی محکم و استواری در مقابل همه ناملایمات و ناهنجاری‌ها و تبلیغات مسموم است.

او با اشاره به اینکه نقطه مقابل تقوا، هرزگی و گناه است، افزود: این موضوع به سرعت آبروریزی و تحقیر به دنبال دارد و باید تقوا را جدی گرفته و به لذت‌های زودگذر و ظواهر فریبنده روی نیاورید‌.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه خودسازی سه گام اساسی دارد، تصریح کرد: صبر و استقامت در مقابل موانع و بدی‌ها حائز اهمیت است که هر کسی طبق شغل دنیوی خود در برابرش موانع و اشکالاتی ایجاد می‌شود و حرف‌های ناراحت کننده‌ای گفته می شود که با صبر و شکیبایی می‌تواند بر آن‌ها پیروز شود.

امام جمعه کرمان بیان داشت: خود را با استغفار کردن پاک کنید؛ چراکه غرور وغفلت را از آدمی دور می‌کند و باید در صورت کسب پیروزی مراقب بود که احساس غرور به آدمی دست ندهد و همیشه باید درسایه استغفار بود.

او با اشاره به اینکه انسان باید تسبیح و تقدس ذات خداوند را در دستور کار زندگی قرار دهد، گفت: در گام سوم خودسازی باید حمد و تسبیح خداوند را جزو اولویت روزمره قرار داد و باید بدانیم که حمد‌ها و تسبیح‌ها برای تقویت روحی خودمان و برای در امان بودن از ناملایمات زندگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه مقاومت و داشتن روحیه قوی در مقابل بدی‌ها در سایه تسبیح است، افزود: باید صبور بود و به تسبیح خداوند مشغول شد و ایمان داشته باشیم که خداوند شاهد و ناظر بر اعمال و جبران کننده همه امورات خواهد بود.

او عنوان کرد: در آیات متعددی از قرآن کریم آمده است که تسبیح خداوند تعالی باید مداومت داشته باشد و به طور پیوسته انجام شود و از یاد و ذکر خداوند لحظه‌ای غافل نباید شد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه اصل تسبیح و دستور به تسبیح به عنوان گام مهم در خودسازی است، گفت: طبق حدیثی از حضرت علی (ع)، حمد و ستایش خداوند، کلید فزونی فضل و رحمت خواهد بود.

او افزود: پس از ورود به هر کاری باید صبوری نشان داد و طلب غفران کرد و همواره حمد و ستایش خداوند را به عنوان دستور العمل قرآنی از الزامات دانست و مورد توجه قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با تبریک سالروز ازدواج حضرت زهرا (ع) و حضرت علی (ع) بر ازدواج آسان با الگو گرفتن از این بزرگان، تاکید کرد.

او به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در نمایشگاه دستاورد‌های هسته‌ای در ۱۴ خرداد، اشاره کرد و بیان داشت: بخش هسته‌ای ایران برای ما دارای افتخارات بزرگی است که هر چه بیشتر جلو می‌رویم، بیشتر و بیشتر بر این افتخارات افزوده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه یکی از این افتخارات شکستن خط (نمی‌توانم) به همت جوان‌های بلند همت کشور است، افزود: پرچم امید پیشرفت برای کشور بالا رفته است و با تکیه بر توان خود می‌توانیم سربلند باشیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در دو دهه اخیر در خصوص بحث هسته‌ای چالش‌هایی ایجاد شد که پرده از چهره غربی‌ها برداشت، افزود: برای همه ما محرز شد که نگاه به غرب و دلدادگان به آن‌ها نشان از پوچ بودن است؛ چون غربی‌ها و استعمارگران از دو راهبرد استفاده می‌کنند.

او در ادامه با اشاره به این راهبرد‌ها گفت: راه اول اینکه خود به طور مستقیم ورود می‌کنند و اجازه پیشرفت به کسی نمی‌دهند و فناوری آن را به کسی نشان نمی‌دهند و دوم اینکه وقتی نتوانند کاری انجام دهند، تبلیغات گسترده‌ای را به راه می‌اندازند که هیچ کس نمی‌تواند در این زمینه کاری انجام دهد و پیشرفتی را داشته باشد؛ لذا این‌ها راهبرد دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی عنوان کرد: شیوه دیگر آن‌ها باطل کردن تقابل علم و دین بوده است و تاکنون ادیان بزرگی را با این شیوه زمین گیر کردند؛ ولی خداراشکر به همت جوانان کشور اتفاقی افتاد که نشان دادند که دین مدافع پیشرفت جامعه وکشور است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: افرادی که در جهاد تبیین فعال هستند لازم است که بطور شفاف و کامل این امور را برای مردم توضیح دهند تا مردم بدانند در چه جایگاه رفیعی قرار گرفته ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار