رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمان:

ارائه پلان ایمنی قبل از عملیات عمرانی، ضروری است

سرهنگ خوشوقت گفت: پیمانکاران قبل از اجرای عملیات عمرانی در معابر عمومی باید پلان ایمنی خود را به پلیس ارائه و تاییدیه لازم را دریافت کنند.

سرهنگ خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: برابر مواد ۲۱۱ و ۲۱۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی کلیه دستگاه‌ها و اشخاصی که به هر عنوان و برای انجام اقداماتی نظیر تعریض، تعمیر، نگهداری، حفاری و مانند آنها، روی راه‌های عمومی کار می‌کنند موظفند پیش از شروع به کار نسبت به ایمن سازی کامل محدوده کارگاه بر اساس ضوابط مربوطه اقدام کرده و ضمن هماهنگی با پلیس راهور مراتب را به تائید مسئولین مرتبط نیز برسانند.

او افزود: در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد، تعدادی از پیمانکاران بدون دریافت مجوز لازم و بدون هماهنگی با پلیس راهور و بدون نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده اقدام به انجام عملیات عمرانی در سطح معابر کرده اند که این امر خلاف قانون است.

رئیس پلیس راهور استان تصریح کرد: برای جلوگیری از ادامه روند کنونی و به منظور نظم بخشیدن به فعالیت پیمانکاران در سطح معابر شهری، مقرر شده کلیه شرکت‌ها و پیمانکاری  طرف قرارداد  ارگان‌های خصوصی و دولتی که قصد انجام هر گونه عملیات عمرانی- حفاری- روکش آسفالت - روشنایی معابر و ... را در سطح معابر شهری را دارند قبل از شروع عملیات مذکور بایستی نسبت به تنظیم و ارائه پلان ایمنی اقدام کنند.

او اظهار داشت: پلیس برای جلوگیری از ادامه فعالیت شرکت‌های فاقد مجوز، بلافاصله پس از مراجعه نمایندگان اعزامی از شرکت‌های مذکور نسبت به بررسی وضعیت پلان ایمنی اقدام و چنانچه کلیه علائم و تابلو‌های مورد نیاز در محل نصب شده باشد، نسبت به تنظیم صورتجلسه و صدور مجوز انجام کار اقدام خواهد کرد.

سرهنگ خوشوقت افزود: تهیه پلان ایمنی از سوی پیمانکاران امری ضروری بوده و برای اطلاع رسانی به رانندگان از اجرای عملیات عمرانی در مسیر مورد نظر است و این مهم در پیشگیری از سوانح رانندگی بسیار اهمیت داشته و چنانچه این مقررات اجرا نشده باشد و تصادفی رخ دهد، قطعا پیمانکار مربوطه به عنوان مقصر به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.