حمله سایبری گسترده به چندین نهاد دولتی آمریکایی

خبرگزاری سی‌ان‌ان از حمله سایبری گسترده به چندین نهاد دولتی آمریکایی به دلیل حفره امنیتی در یک نرم افزار پر استفاده در این نهاد‌ها خبر داد.

خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از «اریک گلدشتاین» دستیار اجرایی سازمان امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا گزارش داد که چندین نهاد دولتی آمریکایی هدف حمله سایبری گسترده قرار گرفتند و دلیل آن حفره امنیتی در یکی از نرمافزار‌های پر استفاده در این نهاد‌ها اعلام شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، این مقام آمریکایی با خودداری از اعلام هویت عاملان این حمله، بدون نام بردن از تعداد نهاد‌هایی که مورد حمله واقع شده‌اند، مدعی شد: «سازمان امنیت سایبری از چندین سازمان فدرال که هدف حمله و نفوذ قرار گرفته اند پشتیبانی می‌کند، ما سریعاً تحقیقات را درباره تأثیرات این نفوذ آغاز کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم به موقع آسیب‌ها را جبران کنیم.»

چندی پیش نیز روز پنجم خرداد «کارلوس دل تورو» وزیر نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد نیروی دریایی کشورش تحت تأثیر حملات سایبری چین قرار گرفته و ادعا کردنیروی دریایی آمریکا سال‌ها با حملات سایبری از این قبیل، دست‌وپنجه نرم کرده است.

مایکروسافت نیز روز چهارشنبه سوم خردادماه به همراه چند آژانس اطلاعاتی از جمله آژانس امنیت ملی و آژانس امنیت سایبری آمریکا هشدار حمله سایبری صادر کرد. به ادعای مایکروسافت، یک گروه پیشرفته هکری تحت حمایت دولت چین از آسیب‌پذیری در یک مجموعه امنیت سایبری سوء استفاده کرده است.

این در حالی است که شرکت امنیت سایبری Kaspersky Lab روسیه روز دوازدهم خرداد اعلام کرده که اخیراً نرم افزار‌های جاسوسی را در گوشی‌های آیفون مورد استفاده کارکنان خود کشف کرده است.

برچسب ها: حمله سایبری ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
عالی
آخرین اخبار