گفتگوی مستقیم مسکو و واشنگتن پیرامون پیمان استارت جدید

معاون وزیر خارجه روسیه از گفتگو‌های مستقیم میان واشنگتن و مسکو درباره پیمان استارت جدید خبر داد.

پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ و حمایت‌های گسترده غرب به رهبری آمریکا از کی یف، مسکو با تغییر سطح هشدار هسته‌ای پیرامون افزایش سطح آمادگی برای استفاده از تسلیحات هسته ای، خطی بر روی شن کشید تا به ناتو هشدار دهد عبور از این خط می‌تواند تبعات دردناکی را درپی داشته باشد. خروج روسیه از توافق استارت جدید با آمریکا، گام دیگری بود که مسکو در مقابل غرب اتخاذ نمود. 

به گزارش تله تریدر، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد طی هفته‌های اخیر مسکو و واشنگتن گفتگو‌های مستقیمی درباره توافقنامه کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به استارت جدید داشته اند. 

ریابکوف در ادامه خاطر نشان ساخت: فارغ از گفتگو‌های انجام شده، آمریکا و روسیه هنوز هم اختلافاتی در رویکردشان پیرامون توافقنامه استارت جدید دارند. مسکو تنها زمانی حاضر به بازگشت به توافق استارت جدید است که واشنگتن دست از رویکرد خصمانه خود علیه این کشور بردارد. 

با این حال، معاون وزیر خارجه روسیه از موافقت این کشور به پایبندی بر محدودیت‌های اعمال شده در توافقنامه استارت جدید خبر داد. 

توافق استارت نخستین بار در اواخر حیات شوروی سابق میان این کشور و آمریکا برای کنترل تسلیحات هسته‌ای به امضا رسید. با این حال، نسخه به روز رسانی شده این توافق در سال ۲۰۱۰ میان مسکو و واشنگتن به امضا رسید و دو طرف متعهد به کاهش تسلیحات هسته‌ای استراتژیک خود و نیز بازرسی از سایت‌های هسته‌ای یکدیگر شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار