نشست سالیوان با مقامات توکیو و سئول درباره شبه جزیره کره و چین

مشاور امنیت ملی آمریکا امروز با مقامات ژاپنی و کره جنوبی پیرامون موضوعات منطقه‌ای در شرق آسیا نشست برگزار کرد.

با تغییر مختصات قدرت‌های بزرگ در نظام بین الملل و ظهور چین، اکنون شرق آسیا مهمترین منطقه جهان برای آمریکا محسوب می‌شود، زیرا واشنگتن پکن را یک بازیگر تجدید نظر در نظام بین الملل می‌داند و درپی اعمال همان سیاست مهاری است که پیش‌تر در جنگ سرد علیه شوروی سابق در مرکز اروپا ایفا کرده بود. از این رو، ایالات متحده به دنبال گسترش همکاری‌های خود با شرکای منطقه‌ای خود از جمله ژاپن و کره جنوبی است. 

به گزارش تله تریدر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا امروز (پنجشنبه) با مقامات ارشدی از ژاپن و کره جنوبی نشست سه جانبه برگزار کرد.

براساس بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید، محوریت اصلی این نشست سه جانبه چالش‌ها در شبه جزیره کره به ویژه برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی، و نیز موضوع جزیره تایوان بوده است. 

این بیانیه می‌افزاید: مشاور امنیت ملی آمریکا درباره برنامه‌های غیرقانونی هسته‌ای و موشکی کره شمالی و آخرین اقدامات تحریک آمیز این کشور با مقامات توکیو و سئول گفتگو کرد. همچنین گام‌های بعدی برای تقویت هماهنگی میان شرکا در شبه جزیره کره میان طرفین مورد رایزنی قرار گرفت. 

در بیانیه کاخ سفید تاکید شده است: طرف‌های گفتگو درباره فرصت‌های هماهنگی در دریای چین شرقی (محل اختلاف چین و ژاپن درباره جزایر مورد اختلاف) و دریای چین جنوبی گفتگو کرده و بر اهمیت حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان تاکید کردند. 

نشست سه جانبه مقامات آمریکایی، ژاپنی و کره جنوبی در حالی امروز برگزار شد که این نشست تحت تاثیر آزمایش موشک بالستیک کره شمالی در ساعات اخیر قرار داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار