بانک ها پرداخت تسهیلات مسکن را جدی بگیرند

اعضای شورای مسکن استان سمنان در خصوص تسریع در پرداخت تسهیلات مسکن ، ورود زمین های بلا استفاده با کاربری مسکونی به چرخه اقتصاد مسکن و بهره مندی از ظرفیت بافت فرسوده در طرح نهضت ملی مسکن بحث و تبادل نظر کردند.

قربانی  مدیر کل دفتر فنی و برنامه ریزی وزارت کشور در جلسه شورای مسکن استان سمنان گفت : طبق مصوبه شورای عالی مسکن باید با شاخص های تشویقی و در برخی موارد تنبیهی از زمین های با کاربری مسکونی که سال هاست بلا استفاده مانده استفاده شود و این زمین ها به چرخه اقتصاد ساخت و ساز مسکن وارد شود .

وی افزود : با توجه به عقب ماندگی ها در استفاده از ظرفیت بافت های فرسوده برای ساخت و نوسازی مسکن باید هر چجه زودتر ستادهای بازآفرینی شهری در این باره فعال شوند .

استاندار سمنان هم  با بیان اینکه بانک‌های این استان در بحث پرداخت تسهیلات به واحد‌های صنعتی در کشور مقام دوم را کسب کرده اند  تاکید کرد : بانک ها پرداخت تسهیلات مسکن را هم جدی بگیرند.

در این جلسه که برخی مدیران و مشاوران وزیر مسکن و شهرسازی هم حضور داشتند ، روند اجرای طرح کنترل اجاره بها و برخورد با مشاوران املاک متخلف تشریح شد ؛ مذنب، مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی هم از شروع فعالیت گشت های مشترک سازمان تعزیات حکومتی ، بسیج اصناف و وزارت راه و شهرسازی برای نظارت بر عملکرد مشاوران املاک و پیشگیری از دلال بازی در زمینه اجاره بهای مسکن خبر داد .

برچسب ها: نهضت ملی ، تامین مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار