توسعه فناوری‌ها برای رفع نیاز جامعه

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری گفت: تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان فرصت‌های موجود در مناطق محروم کشور را کشف کرده‌اند.

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، گفت: در بین شرکت‌های دانش‌بنیان، تعدادی از شرکت‌ها هستند که فرصت‌های موجود در مناطق محروم کشور را کشف کرده‌اند.

وی ادامه داد: این دسته از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق شدند فناوری‌هایی را توسعه دهند که می‌تواند کارکرد خوبی در جهت ایجاد اشتغال و آبادی مناطق محروم داشته باشند.

دهقانی فیروزآبادی خاطر نشان کرد: فعالیت این دسته از شرکت‌ها در مناطق محروم، جرقه‌ای شد تا ما بتوانیم برنامه‌ای را در جهت کشف فرصت‌های بکر مناطق محروم از نظر انسانی و منابع سرزمینی در دستور کار قرار دهیم تا از طریق آن، فضای ارتباطی با شرکت‌ها را فراهم کنیم؛ ضمن آنکه زمینه هم‌افزایی برای سال‌های آینده ایجاد شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور ادامه داد: بر این اساس، برنامه ملی آبادیران طراحی شد و ماموریت اصلی این برنامه آن است که میان نخبگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و توده مردم یک ارتباط سازنده ایجاد شود.

دهقانی فیروزآبادی برپایی این نمایشگاه را نقطه شروع این حرکت عنوان کرد و یادآور شد: از این رو برای برگزاری دومین دوره این نمایشگاه در سال آینده باید ارزیابی شود که چند شرکت در این رویداد حضور داشتند و چقدر این رویداد به توسعه بازار کمک کرده است؛ ضمن آنکه این نمایشگاه چقدر مسائل و اشتغال مناطق محروم را حل کرده است.

وی با بیان این که هر ایرانی چه در ایران و در خارج به دنبال آبادی ایران است، ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار به توسعه کشور کمک می‌کنند. بنابراین، شأن شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار بالا است و حمایت از آنها، جزء وظیفه ما به شمار می‌رود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: وظیفه معاونت علمی در قبال شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه محرومیت‌زدایی، در گام نخست توسعه بازار است و در گام‌های بعدی، وظیفه ما تسهیلگری در فضای کاری و استقرار آنها، تامین سرمایه در گردش و ... است که همه این وظایف در این نمایشگاه و برنامه ملی آبادیران دنبال می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: در همین راستا به تمام معاونان علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روسای مراکز و دبیران ستاد که قریب به ۳۰ نفر هستند، تاکید شده که در برنامه حضور یابند و هر کدام با ۱۰ شرکت، نشست برگزار کنند و نتیجه بررسی مسائل را هفته آینده به من اعلام کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس اعلام این مسائل، دبیرخانه شروع به رفع این مسائل و توسعه شرکت‌های جدید خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.